وزارت جهاد کشاورزی با خرید تضمینی خرما از نخل‌داران حمایت کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی خرما خبر داد.


به گزارش ایلنا، ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی خرما خبر داد.


متن این نامه که به امضای ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده، به شرح زیر است:


جناب آقای ساداتی نژاد


وزیر جهاد کشاورزی


سلام علیکم


احتراماً همانگونه که مستحضرید ایران با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرما از کشورهای پیشرو در زمینه تولید این محصول استراتژیک به شمار می‌رود.


طی سالیان اخیر هزینه تمام شده تولید خرما به طور سرسام آوری بالا رفته اما قیمت آن متناسب با هزینه‌ها تنظیم نشده است. تا جایی که بعضاً نخل داران متضرر شده و با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند.


با عنایت به خسارت‌های سنگین وارده بر کشاورزان در سیل اخیر و نیز خسارت‌های دو سال گذشته و از آنجا که یکی از راه‌های کمک به ثبات و پایداری در حوزه کشاورزی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی است، انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی ضمن مداخله در بازار خرما و خرید تضمینی آن، از کشاورزان و نخل داران حمایت عملی کند.


بر این اساس پیشنهاد می‌شود جهت تنظیم قیمت خرما در سال جاری و حمایت از نخل داران، قیمت تضمینی خرید خرما برای هر کیلو حداقل ۲۰ هزار تومان تعیین شود و سازمان تعاون روستایی با حضور فعال در بازار خرما، مانع وارد شدن زیان‌های بیشتر به نخل داران و کشاورزان شود.

تخصیص اعتبارات وزارت ارشاد برای نوسازی و تجهیز فضاهای فرهنگی
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا