استاندار گلستان: ظرفیت های کشاورزی از مزیت های رقابتی گلستان و تاتارستان است

به گزارش خبرگززاری برنا از گرگان؛ علی‌محمد زنگانه در جلسه جمع‌بندی مذاکرات هیات تجاری، اقتصادی جمهوری تاتارستان در گرگان، اظهار کرد: مذاکرات نشان می‌دهد مباحث حمل و نقل، توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی یا همان کریدور شمال به جنوب مورد نظر و تاکید دو طرف قرار دارد.

وی ادامه داد: بعد از شرایط و اتفاقات منطقه، غرب خزر شرایط متفاوتی را برای حمل و نقل، واردات و صادرات ایجاد کرده و کشورهای منطقه باید با همکاری همدیگر مسیرهای ایمن و مطمئن را در شرایط مختلف ایجاد کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مسیر دریای خزر و ایران یکی از بهترین مسیرهای مبادله کالا و حمل و نقل است که می‌تواند شرایط تجارت و اقتصاد را در منطقه آسیای میانه و کشورهای «سی آی اس» متحول کند.

زنگانه گفت: یکی از مزیت‌های رقابتی و برتر تاتارستان و گلستان ظرفیت‌‌های کشاورزی است و اقدامات مشترک می‌تواند در توسعه کشاورزی دوطرف موثر باشد.

وی اضافه کرد: در موضوع کشاورزی و شیلات ظرفیت گلستان یک ظرفیت کم نظیری است و توانمندی گلستان در این عرصه بسیار بالا است.

استاندار گلستان تصریح کرد: در استان گلستان مقرر است ۹۴ هزار مسکن را برای مردم بسازد و در همکاری مشترک صنعت ساختمان و استفاده از توانمندی‌های دوطرف در حوزه مواد اولیه و ساخت ساختمان می‌توانیم همکاری مشترک را داشته باشیم.

زنگانه گفت: در بخش گردشگری گلستان و کازان و تاتارستان از ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار است و به طور قطع ظرفیت‌های استان گلستان که هشت اقلیم را در خود دارد می‌تواند مورد استقبال گردشگران تاتارستانی قرار گیرد.

وزیر اقتصاد از نگهبان فداکار اموال تملیکی قدردانی کرد
هم اکنون بخوانید

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های تاتارستان می‌توانیم اقدامات گردشگری متفاوتی را به صورت مشترک رقم بزنیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: موضوع گردشگری سلامت یکی از حوزه‌هایی است که استان گلستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و در کنار این موضوع می‌توانیم در بخش‌های داروسازی، درمان و مباحث بهداشتی همکاری‌های خوبی را شاهد باشیم.

زنگانه گفت: با توجه به توسعه تاتارستان در صنایع پتروشیمی و صنعت نفت و از سوی دیگر برنامه گلستان در توسعه پتروشیمی گلستان و اقدامات حوزه نفت و گاز می‌توانیم همکاری مشترک خوبی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های صنعتی با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند یکی از محورهای مشترک همکاری ما باشد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اتاق تعاون مشترک گلستان و تاتارستان می‌تواند در توسعه همکاری‌ها موثر باشد و ما مشتاقیم اتاق تعاون مشترک را در ایران و گرگان داشته باشیم.

زنگانه گفت: با توجه به حجم مبادلات تجاری بین ایران و تاتارستان، هدف‌گذاری تاتارستان برای افزایش سه برابری این مبادلات با توجه به ظرفیت‌های موجود تا پایان سال میلادی هدف‌گذاری مناسب و خوبی است.

وی اضافه کرد: تقاضای ما بر این است که متون تفاهمنامه دوطرف هرچه سریعتر آماده و پس از سیر مراحل قانونی، با توجه به تفویض اختیاری که از سوی رئیس جمهور به استانداری گلستان داده شده بتوانیم هرچه سریعتر آن را با حضور رئیس جمهوری تاتارستان امضاء کنیم.

انتهای پیام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =

دکمه بازگشت به بالا