قیمت نفت جهانی کاهشی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت و به رشد سه روزه پایان داد، زیرا سرمایه گذاران نگران بودند که افزایش شدید نرخ بهره آمریکا اقتصاد جهانی را تضعیف کند و تقاضای سوخت را کاهش دهد در حالی که تقویت دلار نیز بر فشارها افزوده است.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه اکتبر با کاهش ۱ دلار و ۷۵ سنت یا ۱٫۸۱ درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه در ساعت ۱۱:۱۵ به وقت تهران رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در سپتامبر، با کاهش ۱ دلار و۷۰ سنت یا ۱٫۸۷ درصد کاهش یافت و به ۸۹ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، نفت برنت و WTI برای سومین روز متوالی در روز جمعه صعود کردند، اما به دلیل تقویت دلار و نگرانی از تقاضا حدود ۱٫۵ درصد در هفته سقوط کردند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات شرکت نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: سرمایه گذاران نگران آن هستند که افزایش شدید نرخهای بهره از سوی فدرال رزرو، باعث کندی اقتصادی و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت شود. اقدام چین در سهمیه‌بندی برق در بعضی از مناطق هم مایه نگرانی است زیرا روی فعالیت اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

 

مسیر اصلی گاز روسیه به اروپا به خطر افتاد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا