آتش‌سوزی در کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع

سخنگوی سازمان آتش نشانی از آتش‌سوزی در کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع خبر داد.


جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ١۶:۴٧ روز جاری(یکشنبه، ۳۰ مرداد) یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران بعد از میدان آقانور، ابتدای شهرک کاروان به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد.


وی با بیان اینکه بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به محل اعزام شدند، ادامه داد: آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند که حادثه در یک گاراژ رخ داده است. در یکی از مغازه‌های این گاراژ که حدودا ٣٠ متر وسعت داشت و کارگاه شارژ گاز مایع بود، حدود ٣٠ یا ۴٠ دستگاه کپسول گاز مایع نگهداری می‌شد و این محل دچار حریق شده بود.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در دقایق اولیه آتش‌سوزی شعله‌ها از هر دو قسمت پشت و جلوی مغازه به بیرون زبانه می‌کشید، البته خوشبختانه انفجاری رخ نداده بود و فقط کپسول‌ها شعله‌ور شده بودند.


وی افزود: کپسول‌های گاز دارای سوپاپ اطمینان هستند و در شرایطی که تحت فشار قرار گیرند سوپاپ عمل کرده و گاز را به بیرون متساعد می‌کند که همین امر می‌تواند موجب افزایش شعله‌وری آتش شود. سوپاپ اطمینان چند کپسول نیز عمل کرده بود و شعله را افزایش داده بود. این حادثه مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشته و آتش‌نشانان با خارج کردن کپسول‌ها عملیات اطفای حریق را به سرعت آغاز کردند.


ملکی با بیان این‌که آتش‌نشانان از گسترش آتش و سرایت به اطراف جلوگیری کردند و ساعت ١٨:٠٢ عملیات به پایان رسید، گفت: این محل در گذشته نیز یک‌بار دیگر دچار حریق شده بود اما متاسفانه ظاهراً بار دیگر اهمیت لازم را قائل نشده بودند که این حادثه رخ داده است.

منصوریان: درگیری‌ها در پایان بازی چیز خاصی نبود/ داور روز خوبی نداشت
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا