وجود ۵۵ دفتر وکالتی و خدماتی در تهران برای بررسی هویت اتباع خارجی

‎اولین نشست تخصصی بررسی مشکلات و موانع و عوامل تاثیر گذار در موضوع افراد فاقدمدارک هویتی با حضور نمایندگان نهادهای مربوطه در محل جلسات معاونت از پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان تهران بر گزار شد.


‎به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و رسانه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران، معظم‌پور مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در ابتدای نشست ضمن ارائه آمارهای واصله از نهادهای مربوطه در خصوص کودکان ایرانی بدون هویت وفاقد شناسنامه، به مشکلات فضای امنیتی و آسیب‌های ناشی از حضور اتباع بیگانه فاقد هویت و بکارگیری آن‌ها در برخی از ادارات و سازمانها ی دولتی اشاره کرد و خواستار ارائه راهکارهای پیشگیرانه جهت رفع مشکلات با همکاری نهادهای حاضر شد.


‎در ادامه طاهر خانی کارشناس آسیبهای اجتماعی بهزیستی تهران با اشاره به اینکه از تعداد ۵۹۶ کودک فاقد مدارک هویتی، بیشترین آمار مربوط به کودکان اتباع بیگانه می باشد تصریح کرد: فقط تعداد ۱۴کودک ایرانی فاقد شناسنامه ومدارک هویتی هستند.


‎همچنین کاظمی رییس اداره حقوقی ثبت احوال استان تهران گفت: در حال حاضر در ۵ منطقه تهران صدور شناسنامه صورت می‌پذیرد و مشخص نبودن سن کودکان جهت صدور شناسنامه، مراجعه به پزشکی قانونی در راستای گرفتن تاییدیه پزشکی را زمان بر و تایید نظر پزشک معتمد بهزیستی و حذف آزمایشات ژنتیکی راعامل مهمی در تسریع فرایند صدور شناسنامه بر شمرد.


‎وی مشخص نبودن تابعیت کودکان را عامل مهمی در فقدان صدور شناسنامه دانست و خواستار این شد که تابعیت کودکان قبل از فرایند فرزند خواندگی مشخص شود.

کابوس چاه های نا ایمن برای کارگران/نجات جان کارگر جوان از چاه فروریخته
هم اکنون بخوانید


‎مرادی مدیر ساماندهی و بانک اطلاعاتی آگاهی تهران، نداشتن هویت اتباعی که مرتکب جرم می‌شوند را عامل مهمی در تکرار و تعدد جرم برشمرد.


‎وی تعیین هویت و داشتن کارت هویتی، بازدارندگی جهت وقوع جرم، ایجاد درگاه جهت کارتهای هویتی عکس دار را از عوامل مهم در شناسایی و جلوگیری از وقوع جرم دانست.


‎بخشی‌پور نماینده اداره اتباع و مهاجرین با بیان اینکه اداره اتباع دارای کارگروه رسیدگی به امور پناهندگان مجاز می‌باشد گفت: چنانچه اتباعی که دارای کارت هویتی هستند مرتکب جرمی شوند بدون استثنا ازکشورطرد و خارج می‌شوند.


‎وی با بیان اینکه عمده مشکلات ایجاد شده از جانب اتباع غیر مجاز است، استفاده از طرحهای مختلف را برای شناسایی اتباع از طریق ثبت انگشت نگاری در راستای صدور کارت هویتی عکس دار اثر بخش دانست.


‎بخشی‌پور از ۵۵دفتر وکالتی و خدماتی در استان تهران در جهت بررسی هویت اتباع خبر داد.


‎سرهنگ‌پور حاجی نماینده فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه نداشتن هویت عامل مهمی در بروز جرم است گفت: نبود هویت باعث میشود که هیچ بازدارندگی برای بزهکار و احقاق حقی برای بزه دیده وجود نداشته باشد.


‎و هماهنگی بین نهاد‌های مربوطه اعم از شهرداری، فرمانداری، و اداره اتباع و مهاجرین در شناسایی افراد فاقدکارت هویتی را به لحاظ پیشگیری از وقوع جرم مهم دانست.


‎در پایان نشست مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از اتباع غیر مجاز و فاقد هویت در سازمانهای مختلف و کارخانه‌ها و اماکن خصوصی مشغول به کار هستند، خواستارعدم بکار گیری این افراد علی الخصوص توسط نهادهای وابسته به شهرداری و معرفی این افراد به دفاتر تعیین شده جهت صدور کارتهای هویتی شد.

تخلیه صدها روستای هند به دلیل خشکسالی‌های شدید
هم اکنون بخوانید


‎گفتنی است دراین نشست مصوباتی مقرر گردید و به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا