نکونام: مقابل صنعت نفت دروازه‌بان هم نداشتیم اتفاقی رخ نمی‌داد/ قضاوت عرب براقی برای تیم من سنگین است!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد نکونام در نشست خبری پس از جدال شاگردانش مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا، می‌دانستیم حریف عقب‌نشینی می‌کند و با ارائه بازی بسته، برای حداقل امتیاز وارد زمین می‌شود. روی این موضوع تمرین کرده بودیم. ما همه بازی‌های لیگ را رصد می‌کنیم و دیدارهای صنعت نفت را تاکنون خیلی دیده‌ام. به نظرم این یک‌طرفه‌ترین دیداری بود که در این سال‌ها از صنعت نفت دیدیم و ما کاملاً سوار بر بازی بودیم.

وی با انتقاد از سبک بازی صنعت نفت تصریح کرد: اگر ما دروازه‌بان هم نداشتیم، اتفاق خاصی نمی‌افتاد؛ به‌ویژه در نیمه دوم. صنعت نفت در دقایق ابتدایی به دلیل ارائه بازی مستقیم، در زمین ما مانده بود. در ادامه به‌جز اتلاف وقت و از جریان انداختن بازی، اتفاق دیگری رخ نداد و ما تلاش می‌کردیم به بازی سرعت بدهیم. در ابتدای مسابقه به داور گفتم این یک شگرد است که هر پنج دقیقه، یک بازیکن روی زمین می‌افتد تا ریتم بازی ما بیفتد.

سرمربی فولاد خوزستان در ادامه انتقادات خود نسبت به قضاوت امیر عرب براقی یادآور شد: داور در دقیقه ۸۲ به دروازه‌بان حریف کارت داد که به او یادآوری کردم از ابتدا چنین موضوعی را تذکر داده بودم. ارادت زیادی به پدر عرب براقی دارم و او بچه محل و دوست ما در شاه عبدالعظیم است. با این حال وی داوری ضعیف است و دو سال پیش باعث شکست ما مقابل نساجی شد. عرب براقی در آن مسابقه به بازیکن حریف کارت قرمز نداد و کمک داور او گلی مردود را سالم اعلام کرد.

نکونام با بیان اینکه قضاوت عرب براقی برای تیمش سنگین است، خاطرنشان کرد: این داور سه سال پیش در بازی با صنعت نفت یک پنالتی برای ما نگرفت و یک بر صفر باختیم. اشکالی ندارد که کسی بگوید نکونام بازیکن ضعیفی بود یا حالا یک مربی ضعیف است؛ اینها نظر شخصی محسوب می‌شود. این داور برای تیمی که بخواهد فوتبال را از جریان بیندازد، عالی است. ما کمی فوتبال بازی کرده‌ایم و سخت سرمان کلاه می‌رود!

عنایتی: فوتبال قابل احترامی مقابل آلومینیوم انجام دادیم
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه بیان کرد: یک صحنه هم در محوطه جریمه رخ داد که امیدوارم پنالتی نباشد. برای تیم‌های خوزستان یا شمال کشور از بهترین داوران استفاده کنید؛ اصلاً داور جوان ناشناخته بگذارید. الان می‌فهمم چرا فریدون اصفهانیان اسم عرب براقی را از لیست داوران خارج کرد. او به‌خصوص برای تیمی که به بازی سرعت می‌دهد، بد قضاوت می‌کند. این داور حوصله همه را سر می‌برد و برای تیمی که بخواهد وقت تلف کند، فوق‌العاده است.

 

سرمربی فولاد با بیان اینکه دروازه‌بان صنعت نفت حداقل هفت دقیقه وقت تلف کرد، گفت: مشکلی با صنعت نفت ندارم و به سیستم این تیم احترام می‌گذارم. تیم ما باید این‌قدر خوب باشد که با این شرایط هم کنار بیاییم. با این حال عرب براقی مانند داور دربی که همیشه سوت می‌زند تا هواداران با خوشحالی به خانه بروند و خونی از بینی کسی نیاید، قضاوت می‌کند. من نکاتی را در فولاد دیدم و به این تیم امیدوار هستم. با تساوی در هفته اول مشکلی نداریم، چون در ادامه باز هم بازی داریم و بازیکنان کم‌کم به ما اضافه می‌شوند.

نکونام با اشاره به مشکلات فولاد اظهار داشت: مشکل اصلی ما این بود که باشگاه نتوانست پاتوسی و کولیبالی را به تهران بیاورد و من کلی حرص خوردم. این دو بازیکن آماده نبودند. وریا غفوری دیر به تیم اضافه شد و آماده نبود. اشکان دژاگه آماده نیست و اگر آنها به آمادگی کامل برسند، تیم فوق‌العاده‌ای می‌شویم. باشگاه نتوانست آرش رضاوند را حفظ کند و فرشید اسماعیلی هم مصدوم شد.

وی با بیان اینکه فولاد تیمی خوب و قابل احترام است، تصریح کرد: تیم ما شرایطی دارد که می‌توانیم امسال اتفاق بزرگی را رقم بزنیم. باید خیلی تلاش کنیم و زودتر آماده شویم. من در این سه سال هیچ‌وقت اینگونه صحبت نکرده بودم، اما نکاتی در تیم دیدم که مرا امیدوار کرد. امسال می‌بینید که تیم باکیفیتی خواهیم بود.

جام جهانی قطر| فیلم‌های گل‌های دیدار آلمان و ژاپن
هم اکنون بخوانید

سرمربی فولاد در واکنش به اظهارنظر خبرنگاری که خط حمله را مشکل شاگردان نکونام خواند، خاطرنشان کرد: ما مشکل خط جلو نداریم و مشکل ما آمادگی است. دوست ندارم تیم من تغییرات زیادی داشته باشد و دیدید احسان پهلوان که از ابتدا کنار ما بود، چقدر خوب و شاداب بازی کرد. با این حال پاتوسی بازیکن همیشگی نبود. این‌ها به‌خاطر شرایطی بود که به وجود آمد و کوتاهی که در قبال تیم انجام دادند.

نکونام درباره نیاز فولاد خوزستان به جذب بازیکن جدید بیان کرد: اگر نیاز باشد، در نیم‌فصل بازیکن به خدمت می‌گیریم و در این فکر هستیم بازیکنی به‌جای رضاوند جذب کنیم. علاوه بر اینکه باید نفرات خود را حفظ می‌کردیم، بازیکن هم از دست داده‌ایم و در آن پست بازیکن می‌خواهیم. باید یک بازیکن به خدمت بگیریم تا شکل تیمی ما زودتر مشخص شود و به اهداف خودمان نزدیک شویم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا