صنایع خلاق جانی دوباره به تولید و صنعت ایران می‌بخشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ نصرالله پژمانفر نماینده مردم از حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: آنچه روشن است، امروز اگر اقدامات ما در عرصه‌های تولیدی_ صنعتی به روز و همگام با روش های علمی و بهینه نباشد، کالا و خدمات ما نخواهند توانست در بازار به رقابت بپردازند. ضروری است که بر اساس راهبرد، کمترین هزینه و بیشترین بهره وری، کلیه فرایندهای تولیدی و صنعتی خود را با علم و فناوری روز همگام سازیم.

پژمانفر در تبیین نقش کلیدی شرکت‌های خلاق در توسعه اقتصادی و فرهنگی بیان کرد: در مثالی بسیار ساده، پیش از این اگر می خواستیم، محتویات یک کتاب یا نسخ و اسناد خطی و تاریخی را برای یک پژوهش جستجو کنیم، باید دقت زیادی صرف می شد، اما امروزه به مدد اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای ایجاد شده توسط شرکت‌های خلاق، این کار بسیار آسان شده است. بدیهی است که حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان از مجله محورهای کار ما در مجلس شورای اسلامی است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نیستیم.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور و جوانان فعال در زیست‌بوم نوآوری کشور، همان درگاه فناورانه ای است که می توانند نرم افزار صنعتی اقتصادی ما را به اصطلاح ارتقاء دهند و به روز رسانی کنند. خود به شخصه از نزدیک شاهد تلاش‌های موفق این شرکت‌ها بوده‌ام.

وی گفت: در صورت رقابتی شدن تولید و بهینه سازی فرایندها، بسیاری از چالش‌های اقتصادی مانند قیمت بالا یا کمبود کالا در بازار، خود به خود رفع می شود و این کاری است که باید به کمک زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور انجام دهیم.

وزیر ارتباطات: کندی اینترنت ارتباطی به کاهش پهنای باند ندارد
هم اکنون بخوانید

نماینده مردم مشهد و کلات، ضمن تاکید بر لزوم حمایت حداکثری گفت: البته هر پدیده خوبی ممکن است، عوارض و مشکلاتی به همراه داشته باشد، باید در این خصوص عارضه یابی کرد و ضمن حداکثر سازی مزیت‌ها، از عوارض جانبی کاست، برای نمونه گلایه‌های وجود دارد که برخی تاکسی‌های آنلاین پس از آن که استفاده از آنها فراگیر شد، در نوعی فضای انحصاری و به دور از رقابت فعالیت می‌کنند و نرخ های خود را افزایش داده اند، بدیهی است که حاکمیت باید در این زمینه‌ها نیز چاره‌جویی کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا