رشد ۶۹ درصدی وصولی مالیات نقل وانتقال خودرو

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد قابل توجه وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو پس از راه‌اندازی سامانه هوشمند مالیات نقل و انتقال خودرو خبر داد وگفت: وصولی مالیات نقل وانتقال خودرو در چهار ماهه امسال نسبت به چهارماهه سال گذشته، ۶۹ درصد رشد داشته است.


به گزارش ایلنا از سازمان امور مالیاتی ایران، دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پس از راه‌اندازی سامانه مالیات نقل وانتقال خودرو در اوایل سال جاری، فرارهای مالیاتی این بخش به شدت کاهش یافته و شاهد رشد مالیات ها  در این بخش هستیم، گفت: وصولی چهار ماهه امسال مالیات نقل و انتقال خودرو از وصولی سال ۱۴۰۰ در این بخش بیشتر بوده و همچنین رشد ۶۹ درصدی نسبت به وصولی چهار ماهه سال گذشته را نشان می دهد.


دکتر منظور خاطرنشان کرد: وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده که پس از راه اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، طی چهارماهه امسال، حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو در کشور وصول شده که این امر نشان می دهد، اجرای این طرح با توجه به اینکه تغییر چندانی در وضعیت بازار نقل و انتقال خودرو صورت نگرفته، به میزان قابل توجهی در کاهش فرارهای مالیاتی در این بخش موثر بوده است.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، کاهش هزینه های شهروندان، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی مردم و تعادل در بازار خودرو را از دیگر مزیت های مهم ایجاد سامانه هوشمند مالیات بر نقل و انتقال خودرو برشمرد.

صادرات نفتی روسیه به اروپا در حال کاهش است
هم اکنون بخوانید


وی با بیان اینکه هم اکنون پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از انجام فرآیند تعویض پلاک انجام می‌شود، افزود: مالیات نقل و انتقال خودرو از هفتم فروردین سال جاری به صورت آنلاین دریافت می شود و بر همین اساس یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد خودروهای وارداتی تحت عنوان مالیات دریافت می ‌شود و افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند، باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.


دکتر منظور با تاکید بر اینکه سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو در اجرای ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته است، گفت: شهروندان محترم می‌ توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق سامانه های  my.tax.gov.ir  یا cartransfer.tax.gov.ir پرداخت کنند.


وی همچنین یادآور شد: امکان استعلام بدهی مالیات نقل و انتقال خودرو و پرداخت آن قبل از دریافت نوبت نقل و انتقال، با مراجعه به « سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو(cartransfer.tax.gov.ir ) امکان پذیر است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا