حال خوش تاکسی اینترنتی

این شرکت اعلام کرد که در طول سه ماهه ۳۸۲ میلیون دلار، سرمابۀ در گردش برای خود ایجاد کرده است، البته سرمایه‌گذاری‌های اشتباه اوبر سبب شد که بخش قابل توجهی از سود شناسایی شدۀ این شرکت نابود شود، بیشترین ضرر این تاکسی اینترنتی (۱٫۷ میلیارد دلار) مربوط به سرمایه گذاری هایش در استارتاپ‌های حمل و نقل در دیگر نقاط جهان مانند Didi و Grab است که موفق عمل نکردند.

اوبر در اوایل شیوع پاندمی کرونا با روند محسوس کاهش درآمد به دلیل کاهش تردد شهروندان روبرو بود اما موفق شد با استفادۀ به موقع از سرویس ثبت سفارش خرید آنلاین غذا از دام ورشکستگی بگریزد.

اوبر به افزایش پیشنهادات تحویل خود ادامه داده است. اواخر ماه گذشته، Uber یک سرویس جدید سفارش مواد غذایی را معرفی کرد. در حالی که سفارش خواربار از طریق Uber Eats به مدت دو سال در پلتفرم در دسترس بوده است، این به‌روزرسانی شامل گزینه‌های جدیدی برای تشویق استفاده، مانند زمان‌بندی پیشرفته تحویل، ردیابی سفارش زنده و توصیه‌های جایگزینی محصول است.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، در اطلاعیه‌ای که همراه با صورت‌های مالی شرکت در روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد: این شرکت «رشد متعادلی را ارائه کرده است»، این روند قابل قبول در حالی به دست آمده که اوبر از هرزمان دیگری بزرگتر است، این شرکت اکنون مسافران و رانندگان بسیاری دارد. 

گفتنی است که بعد از انتشار صورت‌های مالی سه ماهۀ اوبر، سهام این شرکت در اوایل معاملات روز سه شنبه بیش از ۱۵ درصد رشد کرد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

آموزش رسمی در ایران دانش بنیان می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا