ماموریت جدید فضاپیمای پانچ ناسا اعلام شد!

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ ماموریت پلاریمتر ناسا برای یکسان سازی تاج و هلیوسفر (پانچ) با طیف فتومتر آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا برای تاریخچه کیهان، دوره یونیزاسیون مجدد و ماموریت کاوشگر یخ (SPHEREx) به فضا سفر خواهد کرد. این ماموریت ها زودتر از آوریل ۲۰۲۵ با اسپیس ایکس فالکون ۹ پرتاب خواهند شد.

کریگ دیفورست، محقق اصلی PUNCH در مؤسسه تحقیقاتی Southwest در بولدر، کلرادو، گفت: داشتن تاریخ و وسیله نقلیه مشخصی برای پرتاب بسیار خوب است و ما مشتاقانه منتظریم تا با تیم SPHEREx کار کنیم تا در مدار گردش کنیم. Rideshares یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه با استفاده بهتر از قابلیت هر موشک است.

تیم پانچ توانست برنامه خود را برای رسیدن به تاریخ راه اندازی جدید که زودتر از آوریل ۲۰۲۵ انجام نمی شود تنظیم کند و از این انعطاف پذیری برنامه جدید برای کاهش برخی از محدودیت های برنامه به دلیل چالش های زنجیره تامین استفاده کرد.

پانچ ناسا متشکل از چهار ماهواره به اندازه چمدان است، فضاپیمای ناسا بر جو بیرونی خورشید و نحوه تولید باد خورشیدی توسط آن تمرکز خواهد کرد. پانچ همچنین فوران‌های بزرگ مواد خورشیدی را که می‌تواند رویدادهای بزرگ آب و هوای فضایی را در نزدیکی زمین هدایت کند، برای درک بهتر تکامل آن‌ها و توسعه تکنیک‌های جدید برای پیش‌بینی چنین فوران‌هایی، ردیابی می‌کند.

این چهار ماهواره در امتداد خط روز و شب در اطراف زمین پخش خواهند شد که به آن امکان می‌دهد نمای پیوسته و کاملی از تاج و منظومه شمسی داخلی ایجاد کند. سه عدد از ماهواره‌های پانچ دارای تصویرگرهای میدان وسیع هستند که با هم از تاج و باد خورشیدی در میدان دید ۹۰ درجه (تا ۴۵ درجه دور از خورشید) تصویر دریافت می‌کنند.

پیام بسیار مهم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت روز ملی فناوری فضایی
هم اکنون بخوانید

باید بدانید که در شرایط تماشای آسمان با زاویۀ ۹۰ درجه بخشی از آسمان از افق تا نقطه مستقیم بالای سر انسان را می‌پوشاند. چهارمین ماهواره پانچ حامل یک تصویرگر میدان باریک تاج‌نگار است که نزدیک‌ترین مناطق به خورشید را مطالعه می‌کند. هر چهار دوربین در هنگام پرواز همگام خواهند شد تا تیم علمی ماموریت بتواند تصاویر خود را به طور یکپارچه در یک میدان دید بزرگ ترکیب کند.

پانچ توسط دفتر موسسه تحقیقات جنوب غربی ناسا در بولدر، کلرادو رهبری می‌شود. این ماموریت توسط دفتر برنامه کاوشگرها که در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت مریلند برای اداره مأموریت علمی ناسا در واشنگتن است مدیریت می‌شود.

مؤسسه تحقیقاتی جنوب غربی،که پانچ را ساخته، تصویرگرهای میدان وسیع را راه اندازی خواهد کرد. آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی در واشنگتن تصویرگرهای میدان باریک را خواهد ساخت و آزمایش های نوری را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =

دکمه بازگشت به بالا