تاثیر سیستم¬های ایمنی و امنیتی ( دوربین مدار بسته ) بر امنیت خانه


دوربین­ مدار بسته و سیستم­های اعلام حریق تاثیر زیادی در امنیت و ایمنی ساختمان دارند. در ادامه همراه ما باشید تا تاثیر این سیستم­ها را بررسی کنیم.


تاثیر دوربین مدار بسته


استفاده از دوربین­های مدار بسته نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا سبب کاهش جرم و جنایت شده و تا حد زیادی به دستگیری سارقان کمک کرده است. به کمک این دوربین­ها ما می­توانیم نقاطی که از دید پنهان است و همچنین نقاط کور را رصد و امنیت آن ناحیه را تامین کنیم. این دوربین‌ها به عنوان یک سیستم حفاظتی پیشرفته و جدید در بیشتر اماکن تجاری و دولتی کاربرد دارد و وجود آن یک مزیت بزرگ محسوب می­شود. با تمام اینها در شرایطی که سرقت می­تواند ضرر­های جبران ناپذیری از لحاظ مالی به ما بزند، چرا نباید برای خانه یا کسب­وکار خود از دوربین مدار بسته استفاده کنیم؟


انواع دوربین مدار بسته


برای خرید دوربین مدار بسته باید به نوع آن توجه کنید. به شکل کلی ما دو نوع دوبین مدار بسته داریم که بر اساس سیستم تصویردهی تقسیم­بندی می­شوند. دوربین­های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه.


آنالوگ


تصاویر این دوربین­ها از طریق امواج آنالوگ منتقل می­شوند و به دست ما می­رسند. از لحاظ قیمتی ارزان­تر هستند و نصب ساده­ای هم دارند. این دوربین­ها مناسب فضایی مثل پارکینگ و انباری و جلوی در هستند.


تحت شبکه


دوربین­های تحت شبکه نسبت به آنالوگ از سیستم جدید­تری برخوردارند. این دوربین­ها تصاویر را با کیفیت بیشتری ثبت می­کنند و به واسطه وجود سنسور امکانات پیشرفته­تری هم دارند. برای مثال با کم و زیاد شدن نفرات اتاق یا اجسام سنسور واکنش نشان­خواهد داد. این دوربین­ها مناسب مکان­های مهم مثل اتاق یک خانه یا دفترکار هستند.

وضعیت وخیم اقتصادی اروپایی‌ها با ادامه شرایط کرونایی
هم اکنون بخوانید


82


استفاده از سیستم اعلام حریق


سیستم اعلام حریق نباید با سیستم اطفا اشتباه گرفته شود. سیستم اطفا در آتش­سوزی مستقیما اقدام به خاموش کردن آتش خواهد کرد اما سیستم اعلام تنها آتش­سوزی را اطلاع خواهد داد. بعضی از سیستم­های اعلام حریق از طریق خط تلفن به مرکز آتش­نشانی شهر متصل می­شوند و با آتش گرفتن محل به آنها اطلاع داده خواهد شد. این سیستم­ها نیز نقش زیادی در حفظ جان و مال در برابر آتش­سوزی دارند. با خرید سیستم اعلام حریق شما امنیت محل کار یا خانه­تان را در برابر چنین صدماتی تضمین خواهید کرد.


انواع سیستم اعلام حریق


سیستم­های اعلام حریق نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.


سیستم اعلام حریق ساده


این سیستم­ها را حتما در ساختمان­های مختلف مشاهده کرده­اید. به این مدل سیستم اعلام شستی هم گفته می­شود. برای فعال­سازی این سیستم باید فردی که متوجه آتش­سوزی شده کلید سیستم را به شکل دستی فشار دهد.


سیستم اعلام حریق متعارف


این روش به کمک همان سیستم­های کشف دود و حرارت از طریق دتکتورها کار خواهد کرد و به سیستم دودی و حرارتی نیز معروف است. در این روش اگر دود یا حرارت به دتکتورها برسد با توجه به حجم دود یا حرارت یا هر دو متوجه آتش­سوزی خواهد شد و آژیر را به صدا در خواهد آورد. برای خرید هر یک از این تجهیزات به بیلیون بیت مراجعه کنید.


سیستم اعلام حریق آدرس پذیر


چرا مصوبه سران قوا به صورت محرمانه به بورس ارجاع داده نشد؟ + فیلم
هم اکنون بخوانید

در سیستم آدرس پذیر تمام دتکتور ها توسط یک خط به پنل مرکزی متصل می شوند، ولی در سیستم متعارف برای هر زون یک خط مجزا وجود دارد. عملکرد سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به دلیل تشخیص مکان دقیق آتش سوزی پیشرفته تر از نوع متعارف است و البته هزینه بیشتری دارد.


سخن آخر


اگر قصد خرید تجهیزات امنیتی و ایمنی مثل دوربین مدار بسته یا سیستم اعلام را حریق را دارید کافیست سری به وبسایت بیلیون بیت بزنید. بیلیون بیت با بیش از یک دهه سابقه در خدمت شماست.


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا