ساترا از نظر ما مرجع نظارت بر صوت و تصویر فراگیر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ بعد از فراز و فرودهای فراوانی که این روزها پیرامون نظارت بر صوت و تصویر فراگیر مطرح شد، حالا امروز خبر رسید که پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، همراه با سعید مقیسه رئیس سازمان ساترا و تعدادی از معاونانش برای تعامل با نمایندگان مردم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تخصصی مسائل فرهنگی و رسانه‌ای کشور به بهارستان رفتند، بر همین اساس جهت آگاهی از مباحث این جلسه با زهره سادات لاجوردی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم.

وی در ابتدای این گفتگو عنوان کرد؛ جلسه امروز در راستای تعامل سازنده میان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های مختلف پیرامون ماموریت‌های آن‌ها برگزار شد، آقای جبلی همراه با رئیس سازمان ساترا و تعداد از مدیران سازمان به صحن کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آمدند تا پاسخگوی سوالات  و دغدغه‌های نمایندگان مردم باشند.

لاجوردی افزود: اعضای کمیسیون بر اساس قوانین موضعه کشور و ابلاغ‌های قانونی موجود پیرامون نظارت بر صوت و تصویر فراگیر نسبت به لزوم نطارت بر صوت و تصویر فراگیر که یکی از مصادیق مهم آن سامانه‌های ویدیوی درخواستی (VOD)ها هستند، اتفاق نظر دارند و نقطه نظرات طرفین برای ارتقا کیفی این ماموریت نیز مورد بحث قرار گرفت.

این نماینده مجلس در خاتمه گفت: ارزیابی بنده این است که فضای کلی مجلس نیز در ارتباط با نظارت بر صوت و تصویر فراگیر، مغایر با فضای کمیسیون فرهنگی نیست. درباره اختلاف سلیقه‌ها و موضوعات جزئی هم باید عرض کنم که انشالله دستگاه‌های فرهنگی مختلف کشور طی جلسات کارشناسی آن‌ها را مرتفع خواهند کرد.

بررسی مواضع مسئولان متولی فضای مجازی، نمایندگان متعددی از مجلس، دستگاه‌های فرهنگی کشور و… موید این موضوع است که تقریبا صدایی واحدی به گوش می‌رسد و ساترا متولی قانونی این امر شناخته می‌شود از جمله یکی از مهمترین مواضعی که اخیرا مطرح شد، نظر دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر اطلاق قطعی عبارت صوت و‌ تصویر فراگیر به VODها بود که پایان هفته گذشته در گفتگو با برنا مطرح گردید.

بازار تراشه‌های اینترنت اشیاء تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۷۰۰ میلیارد دلارخواهد شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا