استفاده از نمای کامپوزیت در بازسازی ساختمان‌ها ممنوع شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره استفاده از یک سامانه واحد امدادی برای همه دستگاه‌های امدادی توضیحاتی ارائه کرد.


«قدرت‌اله محمدی» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره استفاده از یک سامانه واحد برای همه دستگاه‌های امدادی گفت: یکی از موافقین طرح واحد کردن تلفن امدادی برای شهروندان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران است این طرح مزیت‌های زیادی دارد.


وی ادامه داد: در حال حاضر اگر اتفاقی در شهر بیفتد شهروندان باید با شماره‌های امدادی متفاوتی تماس بگیرند یا اینکه ندانند دقیقا باید به کدام شماره امدادی تماس بگیرند. همچنین افرادی هستند که مزاحمت تلفنی برای دستگاه‌های امدادی ایجاد می‌کنند و این در کار اختلال ایجاد می‌کند.


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در بررسی‌هایی که در این خصوص به عمل آمد و همفکری که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که مانند سایر کشورهای دنیا که از یک سامانه امدادی واحد برخوردار هستند ما نیز در تهران به صورت پایلوت این طرح را اجرا کرده و از یک سامانه امدادی واحد برای همه دستگاه‌های امدادی استفاده کنیم.


محمدی تصریح کرد: اگر این طرح در تهران موفق بود که به عقیده من قطعا موفق هم خواهد شد در شهرها و سایر استان‌های دیگر استفاده شود. حسن این سامانه یکپارچه واحد در این است که وقتی شهروندی با این شماره تماس بگیرد و حادثه‌ای را گزارش دهد همزمان از طریق این سامانه واحد به همه دستگاه‌های امدادی این حادثه اعلام می‌شود و دیگر نیازی نیست شهروندان برای اطلاع با همه شماره‌های دستگاه‌های امدادی مانند اورژانس یا آتش‌نشانی در یک حادثه تماس بگیرند.

۳۰ کیلومتری شهرها یادمان نرود!
هم اکنون بخوانید


وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی تا رسیدن به نتیجه مطلوب در تهران انجام خواهد شد، ادامه داد: با استفاده از این سامانه واحد همه دستگاه‌های امدادی از حادثه مطلع شده و در صورتی که نیاز باشد در صحنه حاضر شوند قطعا حضور پیدا خواهند کرد. این کار باعث می‌شود سرعت در عملیات امدادرسانی افزایش پیدا کند و موجب کاهش تلفات ناشی از حوادث خواهد شد.


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که این سامانه واحد مشخص شده است، گفت: هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده است اما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به یک شماره رند که تکراری هم نباشد و مردم آن را به خاطر بسپارند با همکاری مخابرات اعلام شود.


محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره استفاده از متریال کامپوزیت در بازسازی ساختمان‌ها گفت: در حادثه‌ای که چندی پیش در یکی از بیمارستان‌ها اتفاق افتاد یکی از عوامل تسریع آتش‌سوزی همین استفاده از متریال کامپوزیت در بازسازی این بخش از ساختمان بود. ما به مراکز دولتی و ساختمان‌های تجاری توصیه می‌کنیم که متریال کامپوزیت را از نما به صورت کامل حذف کنند.


وی ادامه داد: البته استفاده از این متریال در حال حاضر در ساختمان‌های نوساز ممنوع است و هیچ پروانه‌ای برای این نوع ساختمان‌ها صادر نمی‌شود اما در بازسازی‌ها استفاده می‌شود و ما توصیه می‌کنیم که از این نوع مصالح ساختمانی در بازسازی استفاده نکنند چراکه واقعا آسیب‌زا است و خطرات زیادی را به همراه دارد. امیدواریم روزی شاهد این باشیم که استفاده از این نوع مصالح از نمای ساختمان‌های شهر تهران به طور کامل حذف شود.

رشته‌های مدال‌آور ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی/ طلا و نقره پاراشنا پیدا شد
هم اکنون بخوانید


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران همچنین درباره «اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق» گفت: این سامانه یکی از ضرورت‌های شهر تهران و کشور است و مزیتش این است که گاهی اوقات در اماکنی که در برخی اوقات از شبانه روز به ویژه شب‌ها کسی در آنجا حضور ندارد مانند پاساژها و مجتمع‌های تجاری یا در اماکنی که دسترسی به نیروهای امدادی برای آن‌ها سخت است وقتی این سیستم در آن محل نصب شده باشد بلافاصله پس از وقوع حریق به سامانه ۱۲۵ وصل شده و حریق اطلاع داده می‌شود.


محمدی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از این اپراتور هوشمند برای ساختمان‌هایی که در حال احداث هستند الزام و اجبار خواهد شد، ادامه داد: فعلا اجباری در این زمینه ایجاد نکرده‌ایم و استفاده از این اپراتور اختیاری است اما اگر احساس کنیم که نیاز است قطعا برای ایمنی بیشتر شهر از طریق این سامانه‌ها قطعا با مجوزی که شورای شهر می‌دهد به این سمت خواهیم رفت که استفاده از این سیستم نیز برای ساختمان‌های در حال ساخت در چرخه فرآیند شهرسازی اجباری شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا