جذب خیرانِ ایرانی خارج از کشور به سوی حوزه سلامت

مدیرکل سازمان‌ های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت گفت: یکی از برنامه ‌های ما که به شدت پیگیر آن هستیم، جذب خیّرین و مشارکت ایرانیان خارج از کشور از مجاری قانونی و تسهیل در این امر است.


به گزارش ایلنا، محمد جواد حیدری‌ پور، مدیرکل سازمان‌ های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، در نشست با مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت استان تهران، شرحی از عملکرد و چارچوب‌ ها و حیطه‌ های عملیاتی این اداره کل ارائه کرده و گفت: در این اداره کل می ‌کوشیم از تمامی ظرفیت ‌های موجود مردمی در راستای بهبود خدمت‌ رسانی سلامت بهره ببریم.


وی با تاکید بر نقش و وظیفه اداره کل سازمان‌ های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت در همدلی و همراهی با خیّران و تشکل‌ ها، گفت: شان و ماموریت این اداره کل حاکمیتی است و به امور سیاستگذاری، تسهیل گری، ساماندهی و نظارت در امر خیّرین و تشکل‌ های مردم ‌نهاد حوزه سلامت می‌ پردازد.


وی در ادامه با تاکید بر پرهیز از نگاه سیاسی به این حوزه افزود: یکی از برنامه ‌های ما که به شدت پیگیر آن هستیم، جذب خیّرین و مشارکت ایرانیان خارج از کشور از مجاری قانونی و تسهیل در این امر است.


در ادامه این نشست، حسین عابدینی، مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت استان تهران نیز به ارائه گزارش عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و تصریح کرد: هدف ما در مجمع استان، تقویت حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌ های همجوار تهران در راستای کاهش مراجعات به پایتخت است.

زخم‌های زنگنه بر پیکره نفت و گاز تمامی ندارد/ انحلال شرکت ذخیره‌سازی گاز فرصت صادرات و کنترل ناترازی را از ایران گرفت
هم اکنون بخوانید


وی در راستای بهره‌ وری بیشتر و جلوگیری از اتلاف منابع، خاطرنشان کرد: نهادهای متولی باید سعی کنند به الویت ‌بندی نیازها و چارچوب مند شدن آنها در حیطه سلامت بپردازند تا کمک به صورت کانالیزه و جهت ‌دار صرف شود. 


سیده مریم حائری، رییس اداره سازمان‌ های مردم ‌نهاد و موسسات خیریه سلامت، هم در ادامه این نشست ضمن تاکید بر مطالب پیش ‌گفته، خواستار تقویت موسسات خیریه پشتیبان بیمارستان‌ ها با یاری مجمع خیّرین سلامت شد.


گفتنی است، در پایان نشست مقرر شد که نشست مشترک میان اداره کل، مجمع خیّرین سلامت استان و دانشگاه‌ های علوم پزشکی سطح تهران، به منظور هماهنگی، احصای نیازها و هدفمندسازی کمک‌ ها، به صورت مستمر تشکیل شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 20 =

دکمه بازگشت به بالا