مراسم رونمایی از پوستر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم برگزار شد

مراسم رونمایی از پوستر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم صبح امروز (شنبه ۹ مرداد ماه) در تکیه نیاوران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم رونمایی از پوستر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم، مجید مجیدی (مدیر این رویداد) اظهار داشت: در روزهای آینده اسامی هیئت انتخاب و داوران اعلام می‌شود. امسال برنامه‌های زیادی در طول ایام برگزاری این رویداد خواهیم داشت که در نشست مطبوعاتی آن‌ها را اعلام می‌کنیم.


در ادامه محمدتقی اختیاری (مدیر خیریه راه ایمان) اظهار داشت: عمده فعالیت این موسسه خیریه مدرسه‌سازی و مدرسه‌داری است و هشت هزار دانش‌آموز تحت پوشش این موسسه است. در استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان این فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم اما از سه سال پیش با همراهی دوستم مجید مجیدی این کار فرهنگی هم آغاز شد که آن هم رویداد تصویر دهم بود.


وی افزود: ما امسال در آغاز سومین سال این رویداد هستیم، همه می‌دانید هنرمندان ایرانی زیباترین و نیکوترین جلوه‌های هنری خود را وقف فرهنگ و سنت می‌کردند و نمونه آن را می‌شود در آثار باستانی دید. همواره زیباترین جلوه هنرمندان مصرف فرهنگ و مذهب می‌شد اما در سالهای اخیر که به هنر جلوه ساختارشکنی دادند بسیاری از هنرمندان از اینکه هنرشان را در خدمت مذهب قرار دهند، پرهیز می‌کردند. یکی از رسالت‌های تصویر دهم این است که نشان دهیم هنرمندانی هنوز هستند که می‌دانند زیباترین جلوه‌ها را باید در فرهنگ عاشورا مصرف کرد. برای هنرمند واقعی آیین‌ها و سنت‌های قدیمی بی‌اهمیت نمی‌شوند و به آنها وفادار است.

وضعیت ساختاری و بودجه‌ای معاونت قرآن و عترت باید اصلاح شود/ رهبر معظم انقلاب شخصیتی قرآنی هستند
هم اکنون بخوانید


در ادامه مراسم پوستر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم با حضور مجید مجیدی، رضا کیانیان، سیدرضا میرکریمی، کمال تبریزی و محمدحسین مهدویان رونمایی شد.


سپس مهدی میرباقری، طراح پوستر این رویداد، گفت: نگاه ما در طراحی پوستر بر آرایه‌های سنت فرهنگی ایرانی بود و هنر عامیانه بود که از گذشته تا امروز از آنها استفاده می‌شود. ما امسال از شمایل‌نگاری استفاده کردیم و ترکیبی از یکی از آثار استاد فراهانی است.


خبر در حال تکمیل می باشد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا