افزایش معاملات گواهی سپرده در هفته نخست مرداد سال جاری

به گزارش خبرگزاری برنا، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۷ مرداد، ۲۳ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۱۵۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش نزدیک ۸۲۳ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان شد. این درحالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به ۳۱ تیر بیش از ۲۷۷ میلیارد تومان برای ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ۱۳ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۵۳۵ گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش نزدیک ۵۵۸ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان صدرنشین شد و با کسب سهم ۶۸ درصدی از ارزش کل معاملات و ۵۷ درصدی از حجم، در جایگاه نخست ایستاد.

به این ترتیب عنوان برتر معاملات هفته قبل که در اختیار سیمان بود، به زعفران رسید و این دارایی از سیمان جلو زد.

جزییات معاملات هفتگی بازار فیزیکی در هفته نخست مرداد

سیمان با ثبت معامله ۸ میلیون و ۲۵۶ هزار گواهی سپرده رتبه دوم را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ۶ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۳۵ درصد بود.

در هفته گذشته همچنین، یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ۲۱۹ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه رتبه سوم را در حجم و دوم در ارزش معاملات از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ۶ درصد و از ارزش کل معاملات ۲۶ درصد برآورد شد.

سیستمی شدن مجوزهای ارزی وزارت صمت برای تمام بازرگانان
هم اکنون بخوانید

ارزش معامله ۴۳۲ هزار و ۲۲۸ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۳۹ میلیارد و ۶۳۳ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از زغفران و سکه به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۵ درصدی را از ارزش کل معاملات از آن خود کرده بود.

در هفته قبل و بر پایه ۲ دارایی پسته و زیره سبز نیز در مجموع ۹۶ گواهی سپرده دست به دست شد و ارزش ۱۳ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان را رقم زد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا