کشف انگشتر وایکینگ‌ها در حراجی آنلاین

انگشتر طلای وایکینگ به طور غیرمنتظره‌ای در انبار «جواهرات ارزان» حراج آنلاین پیدا شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، یک زن در نروژ در یک حراج آنلاین تعداد زیادی جواهرات ارزان قیمت خریداری کرد که بعد از بررسی، باستان‌شناسان این احتمال را می‌دهند که حلقه بزرگ و طلایی ساخته شده از رشته‌های فلزی پیچ خورده که در میان این جواهرات قرار دارد، ممکن است بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت داشته باشد و زمانی متعلق به یک رئیس قدرتمند وایکینگ بوده باشد. 


ماری اینگلین هسکستاد، که در غرب نروژ زندگی می‌کند، به روزنامه برگن گفت: حلقه طلا را در میان چندین جواهرات ارزان قیمت و زیورآلاتی که با هم به صورت آنلاین به حراج گذاشته شده بودند، پیدا کردم. این بسته را درحالی که در یک جعبه موز مقوایی قدیمی بسته‌بندی شده بود، خریدم. در میان اشیائی که در این جعبه قرار داشت، حلقه‌ای طلایی نظرم را جلب کرد. سنگین بود و طلایی و می‌درخشید. 


هسکستاد پس از نشان دادن آن به خانواده‌اش، به مقر حکومت منطقه‌ای خود، واقع در شهر برگن در شهرستان وستلند، رفت و آن را به باستان‌شناسان آنجا نشان داد. هنگامی که آن‌ها حلقه را تجزیه و تحلیل کردند، تیم از سبک متمایز آن تأیید کرد که این حلقه یک حلقه طلا از اواخر عصر آهن در اسکاندیناوی (پس از حدود ۵۵۰ پس از میلاد) و شاید از عصر وایکینگ‌ها (پس از حدود ۷۰۰ پس از میلاد) است. 


Sigrun Wølstad (باستان‌شناس و مشاور ارشد بخش میراث فرهنگی شهرستان وستلند) به لایو ساینس گفت: این انگشتر بزرگی است که مردی به دست می‌کرد. «یکی از بچه‌های موزه آن را روی انگشت شست خود گذاشت.» تاکنون حلقه‌های مشابهی از جنس طلا و نقره یافت شده که دارای پیچش رشته‌های پهن و باریک فلزی هستند. چنین حلقه‌هایی اغلب در گورهای وایکینگ‌ها یافت می‌شد. ممکن است این انگشتر یک بار از چنین قبری بیرون آمده و پس از مرگ فردی که آن را پیدا کرده است با اشیاء دیگر مخلوط شده باشد. 

پروژه سالانه مبارزه با آفات موزه‌ای «کاخ نیاوران» را تعطیل کرد
هم اکنون بخوانید


4


دفتر او با مردی که حراج آنلاین را برگزار کرده بود تماس گرفت و او به آن‌ها گفت که انگشتر و همچنین جواهرات دیگر را از یک مغازه عتیقه فروشی در نروژ خریداری کرده است، اما ممکن است کالای ارزشمند از جای دیگری در اسکاندیناوی مانند سوئد یا دانمارک منشا گرفته باشد. 


باستان‌شناسان فکر می‌کنند حلقه طلا بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ سال پیش ساخته شده است و زمانی متعلق به یک رئیس قدرتمند وایکینگ بوده است. این انگشتر حدود ۰.۴ اونس (۱۱ گرم) وزن دارد یا تقریباً سه برابر بیشتر از یک حلقه طلای ساده مدرن است. کارشناسان موزه دانشگاه برگن اکنون مشغول حفاظت از انگشتر هستند و تا چند ماه دیگر در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا