ورود رایتل با هدف توسعه اینترنت روستایی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ضمن اشاره به وضعیت ارتباطات روستایی استان گفت: بیش از ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بدون هیچ گونه پوشش اینترنتی است که باید توجه ویژه ای به آنها شود.
وی به تعهد وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات طبق برنامه ۸۰ درصد روستاها را پوشش داده است؛ اما باتوجه به ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهره‌مندی تمام روستائیان از مزایای این بستر اعم از آموزش، سلامت، خدمات کشاورزی، بانکی و توسعه دولت الکترونیک، یک همت جمعی و تخصیص منابع استانی و وزارتی برای اتمام این پوشش در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.
مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.
در این نشست روستاهای بالای ۲۰ خانوار بدون پوشش استان از لحاظ فنی برای ارتقاء تکنولوژی و پوشش اینترنت پرسرعت و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اعلام گردش مالی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 20 =

دکمه بازگشت به بالا