تاکید به دستگاه‌های مسئول برای انجام تکالیف قانونی در حمایت از خانواده و تسهیل ازدواج

رئیس‌جمهور با تاکید بر جایگاه نهاد خانواده در پیشرفت و تعالی جامعه، از همه دستگاه‌های مسئول، خواست که تکالیف قانونی خود را در راستای تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده جوانان اجرا کنند.


به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز یکشنبه هیأت دولت با گرامیداشت روز خانواده، توجه به ترویج فرهنگ «تشکیل خانواده» را امری مهم و تسهیل ازدواج جوانان را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: توجه ویژه به نهاد خانواده در سیاستگذاری‌ها و اقدامات عملی در این خصوص، بدون تردید حائز برکات و پیامدهای مثبت بسیاری برای جامعه و کشور خواهد بود.


وی همه دستگاه‌ها را براساس قانون «جمعیت و حمایت از خانواده» ملزم به حمایت جدی از نهاد خانواده و ارائه طرح‌های عملیاتی در این حوزه دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها علاوه بر ترویج فرهنگ تشکیل خانواده، تلاش خود را برای رفع مشکلات و موانع آن به ویژه در حوزه مسکن و اشتغال به کار گیرند.


رئیس‌جمهور با تبیین مبانی فکری و برنامه‌های عملی نظام سلطه برای تضعیف نهاد خانواده و ترویج مفاهیم غیرانسانی در این حوزه بعنوان شاخص‌های جعلی مدنیت، اظهار داشت: سیاستگذاران منحط غربی با استفاده از ابزار رسانه و ثروت مفاهیم ضدخانواده را در جهان ترویج می‌کنند اما پیروان ادیان الهی و ابراهیمی باید در برابر این انحطاط اخلاقی ایستادگی و استحکام نهاد خانواده را بیش از گذشته دنبال کنند.


رئیسی پس از استماع گزارش وزیر جهاد کشاورزی درباره افزایش تولید محصولات زراعی راهبردی همچون گندم، ذرت و جو و تامین غلات مورد نیاز کشور، تصریح کرد: سیاست اصولی دولت تامین امنیت غذایی با اتکا به کشاورزان سخت‌کوش کشور است و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید به تعهدات خود در قبال خرید این محصولات راهبردی در موعد مقرر عمل کنند.

«هِناس» اثری همراه‌کننده و عاری از هرگونه غلو و شعار است
هم اکنون بخوانید


وی در آغاز سخنان خود بار دیگر با ابراز تأسف از بروز حادثه سیل در استهبان استان فارس و تسلیت به خانواده‌های هموطنان عزیزی که در این حادثه جان باختند، مسئولان امر را مأمور بررسی دقیق ابعاد حادثه و اتخاذ تدابیر به موقع و مناسب برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − ده =

دکمه بازگشت به بالا