عمده بیماران صعب‌العلاجِ بستری به کرونا مبتلا هستند

رئیس بیمارستان سینا تهران با اشاره به انگشت شمار بودن تعداد بستری‌های ناشی از کرونا از موج فزاینده بیماران سرپایی و ابتلای بیماران صعب‌العلاج به کرونا خبر داد.


«محمد طالب‌پور» رئیس بیمارستان سینا تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش موج بیماران سرپایی کرونا اظهار کرد: شمار بیماران بدحالی که به دلیل کرونا بستری شوند، انگشت شمار است، اما بیماران بستری بد حال که مبتلا به سرطان بوده یا سابقه سکته قلبی دارند، وقتی وضعیت‌شان بررسی می‌شود، عمدتا به کرونا نیز مبتلا هستند که این نشان می‌دهد که آلودگی به این ویروس بسیار بیشتر است.


وی افزود: به علت حجم بالای بیماران غیرکرونایی در بیمارستان، تمامی تخت‌ها پر هستند، اگر کرونا گسترش پیدا کند مجبور هستیم پس از ترخیص این بیماران، بیمار دیگری بستری نکرده و تخت‌ها را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم. در حال حاضر نیازی به این کار نیست و عمدتا به بیماران مبتلا به کرونا در بخش اورژانس ارائه خدمات داده می‌شود.


طالب‌پور در ادامه با بیان اینکه اگر واکسیناسیون کامل شود، برای افراد عادی نگرانی چندانی وجود نخواهد داشت، گفت: برای افرادی که دارای ریسک هستند مثلا سرطان داشته و در حال شیمی درمانی هستند یا اینکه بیماری صعب‌العلاج دارند باید احتیاط بیشتری کرده و در مجامع عمومی حضور پیدا نکنند.


وی یادآور شد: با واکسیناسیون جلوی ابتلای سخت به بیماری گرفته می‌شود، اگرچه وقتی پیک رخ دهد افراد واکسینه نیز ممکن است مبتلا شوند، اما ابتلای آنها سخت نیست و پس از یکی دو روز وضعیت آنها بهبود پیدا می‌کند. بر همین اساس باید استراتژی را بر روی واکسیناسیون قرار داد و تا زمانی که تأثیر واکسن تا شش ماه است باید به صورت مرتب واکسن را تجدید کرد تا زمانی که واکسن جدیدی تولید شود که اثر طولانی مدتی داشته باشد.

۱۷۳ فوتی و ۷۱۰۷ مبتلای جدید کرونا در کشور
هم اکنون بخوانید


رئیس بیمارستان سینا تهران در رابطه با دلیل آلودگی سایر بیماران بیمارستان‌ها به ویروس کرونا اظهار کرد: دلیل عمده آن ضعف سیستم ایمنی بدن است، واکسن هم برای این موضوع تزریق می‌‌شود که ایمنی بدن بالا برود، در مورد افرادی که شیمی درمانی می‌کنند یا کورتن تراپی می‌کنند سیستم ایمنی بدن آنها کاهش پیدا کرده و امکان ابتلا به کرونا در آنها افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل باید مراقب این بیماران بود.


وی تأکید کرد: افراد باید با تزریق واکسن، رعایت بهداشت فردی و زدن ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی امکان ابتلای خود را کاهش دهند. ما نباید به این فکر کنیم که یک بار یا دوبار واکسن تزریق کرده‌ایم همه چیز تمام شده است. باید از دید کلان برای حفظ امنیت و ارتقای ایمنی جامعه همه به تزریق واکسن مبادرت کنند. تزریق واکسن به موقع عامل حفظ ایمنی جامعه است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا