شرح یک اتفاق؛ «حاشیه های ایجاد شده برای برگزاری کنسرت سیروان در اهواز چه بود»؟/ واکنش معاون حقوقی ارشاد به جلوگیری از برگزاری کنسرتی در اهواز؛ «همه نهاد‌ها از کنسرت‌های مجوزدار حمایت کنند»

ایجاد حاشیه هایی در کنسرت روزهای گذشته سیروان خسروی در اهواز خبرساز شده بود و این در حالی است که سهراب پاکزاده خواننده پاپ نیز با مشکلاتی در رابطه با سه اجرایش در اهواز، مواجه شده و کنسرتهایش لغو شده اند. معاون حقوقی ارشاد به این اتفاقات واکنش نشان داده است. این گزارش ضمن توضیح جزییات ماجرا به توضیحات وی می پردازد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، طی روزهای گذشته، کنسرت سیروان خسروی مورد اعتراض برخی اقراد قرار گرفت و حال توضیحاتی در این رابطه ارائه می شود.


ماجرا از این قرار است که؛ بیست و نهم تیرماه فایلی تصویری در فضای مجازی منتشر شد که از لغو غیرقانونی کنسرت خواننده پاپ سیروان خسروی خبر می داد. البته در ادامه این کنسرت که با مجوزهای قانونی اجرای آن برنامه ریزی شده بود روی صحنه رفت.


آنگونه که شواهد و رسانه ها می گویند از یک ساعت قبل از اجرا و در گرمای چهل و هشت درجه شهر اهواز مرکز استان خوزستان، افرادی که مشخص نبوده از چه ارگانی هستند نسبت به ورود مردم به سالن  کنسرت جلوگیری به عمل آورده اند که البته با پیگیری ها و تلاش تیم برگزاری، در نهایت مردم با یک ساعت تاخیر موفق به حضور در سالن شدند.


پست اینستاگرامی سیروان خسروی


اما این همه ماجرا نبود و سیروان خسروی در خلال اتفاقات  پستی را منتشر کرد که از لغو دو اجرای شب‌های ۳۰ و ۳۱ تیر ماه خبر میداد.


سیروان خسروی به طور جزیی تر درباره جزییات حواشی رخ داده نوشته است: «دیروز (چهارشنبه) حدود ساعت ۱۶ اطلاع دادند که باید ۶ سانس کنسرت اهواز را کنسل کنم و از من درخواست اعلام این موضوع رو داشتند. با توجه به اینکه تیم ۲۲ نفره ما از شب قبل کنسرت مشغول آماده‌سازی (سازه، استیج، نور، صدا، LED و …) بود و از اون طرف ۵۰۰۰ مخاطب از یک‌هفته پیش بلیت‌های کنسرت را خریداری کرده بودند و برای حضور در این اجرا لحظه‌شماری می‌کردند و از آنجا که دلیل قانونی برای لغو این کنسرت وجود نداشت زیر بار کنسل کردن کنسرت نرفتم و اعلام کردم که کنسل شدن کنسرت باید فقط با نامه کتبی و از طریق نهاد قانونی اعلام شود. برای من مهمترین نکته، اجرا برای مردمی بود که پنج سال برای دیدن این کنسرت صبر کرده بودند. از یک ساعت قبل از اجرا و در گرمای ۴۸ درجه اهواز، افرادی که مشخص نبود از چه ارگانی هستند از ورود مردم به سالن جلوگیری کردند که البته با پیگیری‌ها و تلاش تیم برگزاری، در نهایت مردم با یک ساعت تاخیر موفق به حضور در سالن شدند.»

جایزه صلح نروژی به «دشت خاموش» رسید
هم اکنون بخوانید


 


نامه لغو


مجوز کنسرت سیروان خسروی با امضای مدیرکل ارشاد خوزستان


 


واکنش ارشاد و دیگر نهادها به اتفاقات رخ داده


در ادامه این روند مدیر کل  ارشاد استان خوزستان بر قانونی بودن کنسرت و اعتبار مجوز آن تاکید کرده بود. این درحالی است که برخی رسانه ها طی روزهای گذشته از عدم قدرت قانونی اداره ارشاد در رابطه با ورود بر قضیه رخ داده، گفته بودند. در ادامه این ماجرا سرپرست فرمانداری اهواز هم درباره اهمیت مکان اجرا به لحاظ عدم ایجاد ترافیک و تجمع توضیحاتی ارائه کرده بود. و در ادامه گفته بود؛ بنا به گزارش مرکز بهداشت مبنی بر عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی موارد مهم بهداشتی اعم از زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی (به دلیل بالا گرفتن دوباره کرونا) در کنسرت اجرا در مکان مربوطه لغو شده و به معنی لغو کلی کنسرتها نیست. واینکه با وجود رعایت نکات بهداشتی برگزاری کنسرت با مشکلی مواجه نیست.


همه اینها در حالی است که هم زمان با حواشی رخ داده در کنسرت سیروان خسروی، کنسرتهای سهراب پاکزاد یک خواننده پاپ دیگر، در روزهای اول و دوم و سوم مردادماه خبر داده است.


 


 


404c1e67-b000-4ad5-8c97-2ba03882ad7d


یکی از مجوزهای کنسرت سیروان خسروی


 


واکنش معاون حقوقی ارشاد به اتفاقات اخیر


سید محمد هاشمی (معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در واکنش به حواشی لغو یک کنسرت در اهواز گفت: در مسئله لغو کنسرت‌ها از سوی برخی دستگاه ها، صدور مجوز کنسرت مبتنی بر قانون و با در نظر گرفتن ملاحظات و موافقت کلیه دستگاههای ذیربط صورت می‌گیرد و ادارات کل ارشاد اسلامی استانها مجوز را پس از اخذ موافقت سایر دستگاههای مربوطه صادر می‌کنند.

در قطعه هنرمندان بهشت زهرا چه می‌گذرد؟
هم اکنون بخوانید


همه نهادها باید از مجوزهای قانونی حمایت کنند


وی در ادامه افزود: در برگزاری کنسرت‌ها رعایت کلیه شئونات اسلامی و قانونی از ملزومات صدور مجوز بوده و حتی ملاحظات محلی از جمله در نظر گرفتن مکان برگزاری کنسرت از نظر ترافیک و سایر مسائل مشابه که از سوی سایر دستگاه‌های مرتبط بررسی و قبل از صدور مجوز اعلام نظر می‌گردد در صدور مجوز لحاظ می‌شود. لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه قبل از صدور مجوز ملاحظات خود را مد نظر گرفته و سپس اعلام موافقت نمایند.


سید محمد هاشمی در ادامه با اشاره به روند برگزاری کنسرت اخیر در شهر اهواز تاکید کرد: در مورد برگزاری کنسرت در شهر اهواز نیز روند مذکور قانونی طی شده و درصورت بروز مسائل جدید انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌ها ضمن هماهنگی، بصورت شفاف موضوع را با مردم درمیان بگذارند.


معاون حقوقی و امور استان‌های وزیر ارشاد ادامه داد: با توجه به ملاحظه شورای تامین استان مبنی بر تغییر محل برگزاری کنسرت، در صورت آمادگی و امکان برگزار کننده کنسرت در محل جدید و همچنین تغییر نظر و اعلام موافقت نهاد‌های ذیربط، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی کامل را برای همکاری ومشارکت دارد.


سید محمد هاشمی در پایان افزود: همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، رعایت شئونات اسلامی و قانونی خط قرمز تصمیم گیران در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا انتظار می‌رود زمانی که مجوزی مبتنی بر قانون صادر می‌شود، همه نهاد‌ها از آن حمایت کنند و به نشاط اجتماعی و عدم تضییع حقوق عمومی توجه داشته باشند.


در پایان


در پایان باید گفت وجود اتفاقات حاشیه ای و عملکرد خودسرانه افراد در نحوه برخورد با اتفاقات فرهنگی از جمله موسیقی در کلیت ماجرا و در اجرای هنرها و مشاغل فرهنگی و هنری به نفع هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نیست و هر آسیبی هست، دامنگیر همه مردم کشور خواهد بود.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا