تردد زایران اربعین از مرز تمرچین برقرار می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اعلام توافق با اقلیم کردستان عراق برای تردد زایران اربعین حسینی (ع) از مرز تمرچین، گفت: تمهیدات لازم از سوی استاندار آذربایجان غربی و طرف عراقی در حال اجراست که با نهایی شدن موضوع شاهد عبور سهل، قانونمند و پرتردد زوار از این مسیر خواهیم بود.


به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی در حاشیه بازدید از مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت با بیان اینکه آب و هوای مناسب این مسیر، مزیت خوبی در مقایسه با دیگر مرزها برای تردد زائرین اربعین حسینی است، افزود: با تحقق این امر شاهد توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهیم بود.


وی ساماندهی امور مرزی و مرزنشینان را از اهداف اساسی دولت برشمرد و افزود: نظر به استفاده از ظرفیت‌های مرزی برای دستیابی به تحول اقتصاد مرزی به عنوان یک هدف ویژه دولت، بازدید از نوار مرزی آذربایجان غربی با عراق صورت گرفت.


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور کنترل و مدیریت مرزی، مبارزه با قاچاق بویژه قاچاق سلاح و مواد مخدر و نیز ضرورت تسهیل در افزایش مبادلات تجاری و مسافری را از دیگر مباحث مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری و اهتمام مدیران استانی برای بهره‌مندی از ظرفیت مرز و نیز امنیت پایدار موجود در منطقه، امیدواریم شاهد تحولات اقتصادی خوبی در مرزها باشیم.


میراحمدی به همراه محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی روز پنج‌شنبه با سفر به شهرستانهای پیرانشهر و سردشت علاوه بر بازدید از مرزهای تمرچین و کیله و بخش‌های مختلف این دو پایانه از جمله شرکت‌های مستقر، پایانه، گمرک، بازارچه و بازارچه اشکان، با مردم نیز دیدار کرد و در جلسه‌ای نسبت به بررسی راهکارهای ایجاد تحول اقتصاد مرزی بحث و تبادل نظر کرد.

هشدار زرد باد شدید در پایتخت/ استحکام سازه‌های نیمه کاره بررسی شود
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نه =

دکمه بازگشت به بالا