ارائه بیش از ۲۰۰ هزارخدمت به زائران

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد از شروع عملیات حج امسال تاکنون ۲۰۳۸۶۷ مورد خدمات مختلف به زائران ایرانی در مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه ارائه شده است.


به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این اطلاعیه که عصر امروز صادر شد، تعداد ویزیت‌ها در مطب‌های مجموعه‌های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه ۶۸۰۲۹ مورد ذکر شده و آمده است: تعداد ویزیت‌های تخصصی نیز ۱۳۷۲۰ مورد بوده است.


این اطلاعیه با اشاره به اینکه از ابتدای عملیات حج تاکنون ۴۴۵ نفر در بیمارستان بستری شده اند، می‌افزاید: تعداد خدمات پاراکلینیکی، پرستاری، مددکاری و امداد و انتقال نیز به ترتیب ۸۵۹۱.۳۲۹۷۶ و ۲۶۰۲ مورد بوده است.


همچنین ۲۰۳ مورد سونوگرافی و ۷ مورد اکو در بیمارستان مکه در حج امسال انجام شده و واحد داندانپزشکی نیز به زائران خدمات ارائه داده است.


 درحال حاضر ۵ بیمار در بیمارستان سعودی و ۴ زائر هم در بیمارستان مکه بستری و تحت درمان هستند.


در گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه هم به ارائه ۸۷۰ مورد خدمات درمانی طی امروزبه زائران شهر پیامبراشاره شده که از این تعداد ۴۶۶ مورد ویزیت عمومی و تخصصی بوده است.


مرکز پزشکی حج وزیارت امسال با ۲۸۰ نفراز آغاز عملیات حج در مدینه، عرفات، منا و مکه خدمات به ضیوف الرحمان ارائه کرده است و بگفته دکتر سید علی مرعشی رئیس این مرکز آمار فوتی‌های امسال نسبت به حج‌های قبل کاهش یافته و آمار جانباختگان ۳ نفر شامل یک مرد و دو زن می‌باشد.

لزوم داشتن برنامه برای مدیریت فضاهای شهری
هم اکنون بخوانید


گفتنی است با انجام آخرین هماهنگی‌ها برای انتقال زائران ایرانی بستری در بیمارستان‌های سعودی توسط تیم درمان به ایران امروز دو بیمار بستری در بیمارستان‌های نور و ملک عبدالله مکه که بیهوش بودند با تیم پزشکی و تجهیزات و آمبولانس مجهز به فرودگاه جده اعزام شدند و با پرواز هواپیمایی ایران ایر به کشور انتقال یافتند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا