محصولات دانش بنیان ایرانی به بازار ازبکستان راه پیدا کردند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر خود به کشور ازبکستان، همراه با ابراهیم عبدالرحمانف وزیر توسعه نوآوری این کشور نمایشگاه دستاوردها و محصولات شرکت های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و شرکت های فناور ازبکی را افتتاح کردند. این نمایشگاه و محصولات برای مدیران شرکت‌های فناور و بازرگانان ازبکستانی به نمایش در آمده است تا مسیر ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار این کشور و اوراسیا هموار شود.

بخش اعظمی از محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه در زمینه کشاورزی، دامداری، سلامت و زیست فناوری است. این نمایشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فرصت مناسبی می‌دهد تا محصولات و توانمندی‌های دانشی و تخصصی خود را به فناوران ازبکستانی معرفی کنند و بازار خود را در پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی و همجوار با جاده ابریشم توسعه دهند و گامی بزرگ برای ورود به بازار جهانی بردارند.

برگزاری نشست های تخصصی آشنایی شرکت‌های ایرانی با ضوابط، قوانین و مقررات ازبکستان در حوزه ثبت و پیگیری کارهای مربوط به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق حوزه سلامت و کشاورزی و کارگاه آموزشی تجارت با ازبکستان هم دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر مدنظر است.

انتهای پیام/

عربستان در تلاش برای پیدا کردن راهی به‌منظور گفت‌وگو با ایران است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا