ژاپن از سهام شرکت‌های خود در ساخالین-۲ حمایت می‌کند


منابع آگاه از تلاش دولت ژاپن برای حمایت از ادامه فعالیت دو شرکت میتسویی و میتسوبیشی در پروژه نفت و گاز ساخالین-۲ خبر دادند.


به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، سه منبع آگاه اعلام کردند پس از آنکه روسیه کنترل کامل پروژه نفت و گاز ساخالین-۲، طرح توسعه اصلی تأمین انرژی ژاپن، را در دست گرفت، دولت ژاپن در نظر دارد از تلاش‌های دو شرکت میتسویی و میتسوبیشی برای تداوم مشارکت در این پروژه حمایت کند.


با افزایش تنش‌های میان توکیو و مسکو بر سر درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که آیا شرکت‌های ژاپنی در کنسرسیوم باقی خواهند ماند یا خیر. ژاپن به تحریم‌های غرب علیه روسیه پیوسته است.


به گفته این منابع، وزارت تجارت و صنعت ژاپن به‌زودی این شرکت‌ها را از این تصمیم مطلع خواهد کرد.


ژاپن که منابع انرژی کمی دارد با خطر بی‌سابقه امنیت انرژی مواجه است زیرا تنش‌ها با محدودیت عرضه در جهان و افزایش قیمت‌ها تشدید می‌شود. این کشور ۱۰ درصد از گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) خود را از روسیه وارد می‌کند که این میزان بر اساس قرارداد بلندمدت این کشور به‌طور عمده از پروژه ساخالین-۲ تأمین می‌شود.


هدف از تلاش ژاپن ارسال پیامی روشن از حمایت دولت این کشور از این پروژه و مقابله با اقدام‌های کشورهای غربی است که شرکت‌های خصوصی را از سرمایه‌گذاری جدید در روسیه منع کرده‌اند.


فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، روز پنجشنبه (۲۳ تیرماه) اعلام کرد که دولت این کشور با بخش خصوصی در این زمینه همکاری خواهد کرد زیرا ژاپن قصد دارد تأمین مناسب و پایدار ال‌ان‌جی خود را تضمین کند.

درخواست اتحادیه اروپا از لبنان برای سروسامان دادن به سیستم مالی این کشور
هم اکنون بخوانید


نمایندگان شرکت‌های میتسویی و میتسوبیشی نیز روز شنبه اعلام کردند که با همکاری دولت و شرکای خود درباره این موضوع گفت‌وگو خواهند کرد.


شل، یکی از بزرگترین سهامداران این کنسرسیوم، خروج خود را از این پروژه اعلام کرد و در حال مذاکره برای فروش سهام خود به کنسرسیومی از شرکت‌های انرژی هند است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا