ساعی: بعد از دو رویداد پیش‌رو درباره کادرفنی تصمیم می‌گیریم/ نگرانی بابت نتایج تیم ملی ندارم/ VIP نشین نیستم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های قهرمانی آسیا کیوروگی و پومسه اولین رویداد جدی دوران مدیریت هادی ساعی در فدراسیون تکواندو بود. مسابقاتی که برای تکواندو ایران دو وجه داشت و تیم تکواندو بانوان کشورمان پس از ۹ دوره و ۱۶ سال سرانجام بر ای اولین بار به مقام قهرمانی آسیا دست یافت، اما در طرف مقابل تیم مردان کشورمان پس از ۲۰ سال از حضور روی سکوی قهرمانی آسیا بازماند و به مقام پنجم رسید. 

هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص عملکرد تیم‌های مردان و زنان کیوروگی و تیم پومسه در قهرمانی آسیا و همچنین برگزاری کمپ تمرینی در روسیه، تغییر سرپرست دبیری فدراسیون و برخی مسائل دیگر با خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو کرد که در زیر می‌خوانید.

تسنیم: مسابقات قهرمانی آسیا را چگونه ارزیابی کردید؟

این مسابقات در دوره گذشته به دلیل کرونا با غیبت چند کشور صاحب نام تکواندو آسیا برگزار شد، اما در این دوره همه کشورها با تمام قوا شرکت کرده بودند و کیفیت رقابت‌ها خیلی خوب بود. تمام قهرمانان المپیک و جهان آسیا در این رقابت‌ها حضور داشتند.

تسنیم: بالاخره و پس از ۹ دوره، بانوان تکواندو ایران برای اولین بار به قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.

قبل از حضور در فدراسیون تکواندو گفته بودم که پتانسیل بانوان ما بالاتر از آقایان است و انصافاً کادرفنی تیم بانوان در این مدت خیلی زحمت کشید و تلاش کرد. مهمتر از همه چیز همدلی و همکاری بین اعضای کادر فنی تیم بانوان بود که خیلی توانست به این قهرمانی کمک کند. ضمن اینکه تیم را خیلی خوب توانستند جمع کنند و این تیم به همدلی و نظم و انضباط نیاز داشت که خدا را شکر کادرفنی خیلی خوب این موارد را تشخیص داد و نتیجه آن را با نخستین قهرمانی در آسیا گرفت. 

تکواندو ,

تسنیم: از عملکرد تیم مردان در مسابقات راضی بودید؟

تیم ما خیلی جوان بود و تا لحظه آخر ۸۰ درصد ترکیب تیم قرار بود بسیار جوان باشد، اما در لحظات آخر محمدحسین یزدانی یکی از بازیکنان خوب ما که حساب زیادی روی او باز کرده بودیم به دلیل مشکل خروج از کشور از اعزام جا ماند. در لحظات آخر و به یک باره مجبور شدیم امیرمحمد بخشی بازیکن وزن پنج را که در اردوی تیم امید حضور داشت، جایگزین یزدانی در وزن ششم کنیم و به همین دلیل نتوانست یک مقدار خوب نتیجه بگیرد، اما بلافاصله در تورنمنت آزاد کره‌جنوبی در وزن اصلی خود به مدال طلا رسید و  این نشان می‌دهد بخشی بازیکن توانایی است، اما در وزن شش با وجود تلاش بسیار، زورش به حریفان نرسید. 

تسنیم: در خصوص از دست رفتن سکونشینی تکواندو در این مسابقات پس از ۲۱ سال چه نظری دارید؟

با استفاده از بازیکنان جوان در این مسابقات پیش‌بینی می‌کردیم شاید این اتفاق بیفتد، اما همین نفرات امکان داشت که حتی روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند. اغزاق نمی‌کنم، چرا که ۳ فینالیست داشتیم، اما متاسفانه به خاطر بی‌تجربگی بازی را واگذار کردند. بسیاری از این بازیکنان برای اولین بار در رقابت‌های برون مرزی شرکت می‌کردند و از عملکرد بچه‌ها خیلی راضی هستم و می‌دانیم در آینده چه اتفاقاتی برای آنها می‌افتد و اصلا نگران این موضوع نیستیم.

مهدی حاج موسایی هنوز محصل است و برای نامه‌نگاری به جای دانشگاه به مدرسه او نامه زدیم و این خیلی جای امیدواری دارد. روی این بچه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم. این تیم نیازمند تجربه و حمایت خانواده تکواندو است. شرایط آقایان و بانوان فرق می‌کند و بازیکنان آقایان در اکثر کشورها بازیکنان باتجربه هستند و کشورها سال‌ها سرمایه‌گذاری کردند. دانیال بزرگی برای اولین بار در خارج از کشور بازی کرد و در اولین دیدار نیز بازیکن کره‌جنوبی  را در خاک این کشور شکست داد، اما در بازی نیمه‌نهایی با وجود مصدومیت به قهرمان المپیک باخت. کادرفنی ما تجربه خوبی دارد و به این کادرفنی اعتقاد داریم و کمک‌شان خواهیم کرد و از همه می‌خواهیم حمایت کنند تا در المپیک نتیجه صبر خود را بگیریم. 

فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای| ایران حریف برزیل در فینال شد/ امارات و پاراگوئه در رده‌بندی
هم اکنون بخوانید

تسنیم: قبل از آغاز مسابقات کیوروگی و در اختتامیه مسابقات پومسه شاهد اعتراض شما به نحوه رتبه‌بندی تیم‌ها بود که در نهایت با عدم حضور تیم کشورمان روی سکوی سومی همراه شد.

همین واکنش باعث شد که در مسابقات کیوروگی حواسشان را جمع و سعی کنند این اتفاقات نیفتاد. 

تکواندو ,

تسنیم: در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا با دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو نیز دیدار داشتید.

از قبل قرار دیدار با ایشان را داشتیم. جلسه خیلی خوبی بود و ایشان قول حمایت و کمک دادند تا بتوانیم در آینده کرسی‌های بیشتری بگیریم. همچنین به ما پیشنهاد میزبانی مسابقات را دادند که در حال بررسی هستیم تا ببینیم می‌توانیم میزبان کدام مسابقات باشیم و شرایط را فراهم کنیم. 

تسنیم: در اختتامیه مسابقات کیوروگی و به دنبال انتخاب بیژن مقانلو به عنوان یکی از مربیان برتر مسابقات، شاهد ناراحتی مینو مداح بودیم. دلیل این اتفاق چه چیزی بود؟

برای ایشان سوءتفاهم پیش آمد که خدا را شکر خیلی زود این موضوع جمع شد و ایشان همچنان با تمام قوا کنار تیم هستند. از ابتدا قرار نبود مداح در اردوی روسیه حضور داشته باشد و طبق هماهنگی‌ها قرار بود ندا زارع با تیم به اردوی روسیه اعزام شود. با بازگشت تیم و شروع اردوها مجدداً شاهد حضور مداح کنار تیم خواهیم بود. 

تسنیم: بلافاصله بعد از پایان قهرمانی آسیا، تیم‌های مردان و زنان ما در کمپ تمرینی روسیه شرکت کردند. هزینه حضور در این کمپ را خودمان پرداخت کردیم یا کشور میزبان؟

روسیه با ارسال دعوتنامه‌ای ما را به حضور در این کمپ دعوت کرده بود، اما از لحاظ مالی اصلاً امکان حضور ما وجود نداشت و به همین جهت با آنها مکاتبه و اعلام کردیم تنها در صورتی در این اردو می‌توانیم حضور داشته باشیم که هزینه‌های تیم ما را بدهند. روسیه بعد از این نامه مجدداً با ما مکاتبه کرد که هزینه‌های اقامت شما را خواهیم داد و تنها هزینه بلیت را بدهید که دوباره از آنها خواستیم پول بلیت ما را هم بدهند. این درخواست در نهایت با موافقت آنها همراه شد و بلیت را نیز تهیه کردند. طبق اخباری که از مقانلو گرفتم، در این کمپ چند کشور دیگر نیز حضور داشتند و ایران تنها کشوری بوده که کل هزینه‌های آن توسط میزبان پرداخت شده است. 

تکواندو ,

تسنیم: حضور شما در راس فدراسیون تکواندو چقدر در قبول درخواست ما توسط روسیه تاثیر داشت؟

در دو سال گذشته هر چه درخواست اردوی مشترک با روسیه داده بودیم توسط آنها رد شده بود و هیچ اردویی را با ما برگزار نمی‌کردند، اما در ابتدای ورود به فدراسیون با آنها صحبت و مجدداً این ارتباط شکل گرفت. به واسطه خوب شدن همین ارتباط نیز آنها قبول کردند هزینه کل تیم‌های ما را بدهند. 

تسنیم: با برقراری دوباره این ارتباط می‌توانیم امیدوار به حضور روسیه در تورنمنت‌های بین‌المللی کشورمان باشیم؟

قطعاً می‌توانیم به این موضوع امیدوار باشیم و نه تنها با روسیه، بلکه باید با کشورهای دیگر نیز برای حضور در تورنمنت‌های کشورمان مکاتبه خواهیم کرد تا در مسابقات ما حضور داشته باشند.

تکواندو ,

تسنیم: اواخر هفته گذشته شاهد تغییر در پست دبیری فدراسیون بودیم و به نظر می‌رسد حسین‌زاده به دلیل بازنشسته بودن لشگری جایگزین او شد.

جا دارد از لشگری تشکر کنم که در این چهار ماه خیلی زحمت و تلاش کرد. در ابتدای حضور در فدراسیون کار خیلی سنگین بود و با توجه به اشرافیت لشگری به مسائل خیلی خوب کارها را جمع کرد که باید از او تشکر کنم. همانطور که گفتید لشگری بازنشسته است و با وجود تلاش بسیار زیاد برای دریافت مجوز، متاسفانه این اتفاق نیفتاد. حتماً لشگری در کنار ما خواهد بود و با فدراسیون همکاری خواهد داشت و از توانمندی او استفاده خواهیم کرد. 

تسنیم: قرار است حسین‌زاده به صورت موقت دبیر فدراسیون باشد؟

حسین‌زاده عضو هیئت رئیسه فدراسیون و رئیس هیئت بوکس خراسان رضوی است و طبق توافقی که داشتیم قرار شد ایشان به صورت موقت در این پست حضور داشته باشد. با توجه به برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون در اواخر هفته جاری، باید سرپرست دبیری فدراسیون حضور داشته باشد و حتماً در فرصت مناسب دبیر فدراسیون را معرفی خواهیم کرد.

برنامه و زمان بازی‌های جام جهانی فوتبال 2022 قطر؛ شنبه 19 آذر + نمودار
هم اکنون بخوانید

تسنیم: سرنوشت کادرفنی ما برای مسابقات جهانی چه زمانی مشخص خواهد شد؟

از ابتدا با کادرفنی تیم‌های ملی قرارهایی داشتیم. مسابقات کشورهای اسلامی رقابت‌های بسیار مهم و سنگینی است که تیم بسحاق در آن حضور دارد. سطح مسابقات کشورهای اسلامی از قهرمانی آسیا بالاتر است. در این مسابقات ازبکستان به عنوان قهرمان آسیا و ترکیه و آذربایجان به عنوان قهرمانان اروپا حضور دارند. ضمن اینکه اردن تیم سوم آسیا و کشورهای آفریقایی نیز تک چهره‌های بسیار خوبی دارند که در این مسابقات حضور خواهند داشت و به عبارتی شاهد مسابقات جهانی کوچک هستیم. بعد از این مسابقات نیز رقابت‌های گرندپری را در پیش خواهیم داشت که تیم مقانلو باید در آن مسابقات شرکت کند. بعد از پایان این دو رویداد تصمیم خواهیم گرفت که کادرفنی تیم ملی برای مسابقات جهانی چه کسانی باشند. 

تکواندو ,

تسنیم: یوسف کرمی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که فقط در اسم مشاور شما است و در این مدت نظر از او خواسته نشده است.

 صحبت‌های یوسف کرمی را نخواندم و در مدت کوتاه حضور کرمی در ایران نیز فرصت نشد که همدیگر را ببینیم، اما در آخرین جلسه کمیته فنی ایشان را نیز دعوت کردیم که حضور داشت. بعد از آن جلسه اتفاق خاص دیگری نیفتاده است. 

تسنیم: حضور کرمی در پاکستان در عدم برقراری این ارتباط نقش داشته است؟ 

کرمی در ایران نیست و ما در قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی همدیگر را دیدیم و اکثر مواقع نیز در کنار هم بودیم. کرمی زمانی که به ایران می‌آید نیز بیشتر به دنبال کارهایش است و کمتر فرصت می‌شود همدیگر را ببینیم، اما در جلسه کمیته فنی حضور داشت. در این مدت فرصت و موضوعی نبوده که نیاز باشد از ایشان مشاوره بگیریم. حتماً از دانش کرمی استفاده خواهیم کرد، چرا که در این زمینه خیلی می‌تواند کمک کند. خیلی دوست داشتیم که کرمی را در کنار تیم ملی داشته باشیم، اما احساس کردم اگر به او بگویم به پاکستان نرود در حقش اجحاف کرده‌ام. حضور کرمی در پاکستان فرصت خوبی برای او و فدراسیون است، چرا که هر کدام از مربیان ما در کشورهای دیگر نماینده تکواندو ایران هستند.

خیلی خوشحال شدم که در مسابقات آسیایی نیز یوسف موفق به کسب نتیجه شد و اولین مدال تاریخ پاکستان را کسب کرد. رئیس فدراسیون پاکستان خیلی از این موضوع خوشحال بود و چند بار از همکاری ما برای حضور یوسف در این کشور تشکر کرد و از این همکاری خیلی راضی بود. حتی اعلام کرد هر جا نیاز باشد از تکواندو ایران حمایت و رای خواهد داد. روابط بین‌الملل این مسائل است تا بتوانیم در آینده کرسی بگیریم. 

تسنیم: در جریان مسابقات قهرمانی آسیا شاهد هدایت بازیکن توسط شما از روی سکوها بودیم. موضوعی که انتقاداتی را به دنبال داشت.

عضو و رئیس کمیته فنی هستم و بالاخره باید کمک کنم. از آن رئیس فدراسیون‌هایی نیستم که بی‌تفاوت باشم و بروم در VIP بنشینم یا هتل خود را از هتل تیم جدا کنم. هر جا نیاز باشد به تیم خود کمک می‌کنم. کاری که علیرضا دبیر انجام می‌دهد و پیش از آن نیز رسول خادم انجام می‌داد و نتیجه گرفتند. فکر نمی‌کنم آدم غیرمرتبطی باشم و رئیس فدراسیونی نیستم که از بیرون آمده باشم. در خانواده تکواندو بودم و سالیان سال وسط میدان حضور داشتم و نمی‌گویم بالاتر از همه، اما کمتر از خیلی‌ها نیستم و باید کمک کنم. نکاتی را گوشزد می‌کردم، اما به کادرفنی خود اعتماد و اعتقاد دارم. در کمیته فنی نیز عضو هستم و یک رای دارم. قکر نمی‌کنم نظر دادن آدمی مثل من ایرادی داشته باشد و خیلی مواقع مربیان می‌خواهند با بازیکنان صحبت کنم تا در عملکرد او تاثیرگذار باشد. خود بچه‌ها نیز دوست دارند در کنار آنها باشم. 

انتهای پیام/ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا