تاثیر نرخ بهره آمریکا در تولید چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری برنا، فدرال رزرو اعلام کرد که تولید در ماه گذشته ۰.۵ درصد کاهش یافت که با کاهش ماه می مطابقت داشت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که تولید کارخانه‌ها ۰.۱ درصد کاهش یابد البته تولید ۳.۶ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۱ افزایش یافته است. در سه ماهه دوم با نرخ سالانه ۴.۲ درصد افزایش یافت که نسبت به سرعت رشد ۳.۹ درصدی سه ماهه ژانویه تا مارس افزایش یافت.

تولید که ۱۱.۹ درصد از اقتصاد ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد، با تقاضای قوی برای کالاها حمایت شده است اما هزینه‌ها به تدریج به سمت خدمات برمی گردد.

دلار قوی در نتیجه سیاست‌های پولی سخت‌تر می‌تواند صادرات ایالات متحده را گران‌تر کند. بانک مرکزی ایالات‌متحده از ماه مارس نرخ بهره سیاستی خود را ۱۵۰ واحد افزایش داده است. انتظار می‌رود این ماه نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد.

تولید در کارخانه های خودروسازی در ماه گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافت. تولید معادن ۱.۷ درصد افزایش یافت و تولید آب و برق پس از افزایش ۱.۹ درصدی در ماه مه، ۱.۴ درصد کاهش یافت. کاهش تولیدات آب و برق و تولید بر افزایش معدن غلبه کرد و کل تولید صنعتی را ۰.۲ درصد کاهش داد. تولید صنعتی در ماه می بدون تغییر بود.

در سه ماهه آوریل تا ژوئن پس از افزایش ۵.۱ درصدی در سه ماهه اول، با نرخ ۶.۱ درصد رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، استفاده از ظرفیت برای بخش تولید در ژوئن ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۹.۳ درصد رسید و ۱.۱ واحد درصد بالاتر از میانگین بلندمدت خود است. استفاده از ظرفیت کلی برای بخش صنعتی در ماه گذشته از ۸۰.۳ درصد در ماه می به ۸۰ درصد کاهش یافت و ۰.۴ درصد بالاتر از میانگین سال های ۱۹۷۲ تا۲۰۲۱ خود است.

امکان زندگی انسان در مریخ قطعی شد؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سه =

دکمه بازگشت به بالا