نیازهای تیم ملی پس از ابقای اسکوچیچ؛ تعهد، اتحاد، اقتدار

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با تمام حواشی پیرامون تیم ملی و بحث برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ایران، فدراسیون فوتبال با ابقای این مربی کروات به تمام حواشی پایان داد. هرچند این نظر فدراسیون فوتبال پس از جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیته فنی خلاف نظر هفته گذشته کمیته فنی بود، با این حال در این مقطع تصمیم گرفته شده تا تیم ملی با هدایت اسکوچیچ به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برود. تصمیمی که با وجود موافق‌ها و مخالف‌های پرشمار، باید مورد حمایت قرار گیرد تا تیم ملی از شرایط فعلی خارج شود.

بسیاری از مسائل در تیم ملی تاکنون فراهم نبوده یا از بین رفته که مسلماً ادامه این روند می‌تواند آسیب‌ها را بیشتر کند. نحوه آماده‌سازی تیم ملی در اردوی قبلی برای حضور در جام جهانی مناسب نبود که لغو دیدار دوستانه و اردوی کانادا یکی از عوامل اصلی نامناسب بودن آن به شمار می‌رود. به هر طریق نمی‌توان کتمان کرد که شرایط لازم برای تیم ملی فراهم نشد و تعهد لازم مبنی بر پیشبرد برنامه‌های تیم ملی صورت نگرفته است.

در کنار عدم تعهد لازم، تیم ملی یک مسئله مهم را هم از دست داد و آن هم اتحاد و انسجام بود. اتحاد و انسجامی که دو جنبه مختلف دارد. یکی از سوی خانواده فوتبال که مسلماً انتقاد آنها به ضعف‌ها و شرایط نامناسب باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، اما زمانی که انتقادها از چارچوب خارج شود، می‌تواند التهاب را به اردوی تیم ملی وارد کند. اتفاقی که در هفته‌های اخیر رخ داده و باعث دو دسته شدن بازیکنان تیم ملی هم شد.

اسپالتی: اجازه ندادیم رُم بازی مدنظرش را انجام دهد
هم اکنون بخوانید

 

یک سوی دیگر ماجرا، اتحاد و انسجام درون تیم ملی و اقتدار داشتن سرمربی برای برخورد با بی‌نظمی‌ها و ناهنجاری‌ها است. مسئله‌ای که نیاز به مدیریت بهتر داخل تیم ملی دارد. مدیریتی که بخشی از آن در اختیار دراگان اسکوچیچ است و بخشی دیگر در اختیار حمید استیلی و فدراسیون فوتبال که چه شرایطی را در اردوی تیم ملی رقم بزنند. مسلماً برخی اتفاقات و مسائل در اردوی تیم ملی باید بهتر مدیریت و برنامه‌ریزی شود تا حواشی کاهش یافته و اتحاد و انسجام در داخل تیم افزایش یابد. انتقادهایی نسبت به این مسائل وجود دارد و مصاحبه‌های اخیر سردار آزمون و مهدی طارمی و همین طور استوری‌های چندی پیش بازیکنان نشان داد که این اتحاد و انسجام به خوبی در تیم ملی شکل نگرفته است. این نکته هم البته مهم است که بازیکن باید در چارچوب وظایف خودش کار کند و کاری به مسائلی که ارتباطی به او ندارد، نداشته باشد.

آنچه مسلم است، تیم ملی برای حضوری آبرومند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در برنامه‌ای بزرگ‌تر موفقیت در جام ملت‌های آسیا باید فاکتورهای لازم را داشته باشد. ضمن اینکه فدراسیون با ابقای اسکوچیچ، بهانه دست این مربی یا مربیانی که احتمال داده می‌شد جایگزین او شوند، نداد که بگویند اجازه کار به آنها داده نشد یا شناختی از تیم نداشتند. اکنون هم باید با تعهد به انجام کار و فراهم کردن شرایط اردویی مناسب بهانه‌ها را کمتر کرد و با مدیریت مناسب، اتحاد، انسجام و البته اقتدار را به تیم ملی بازگرداند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 6 =

دکمه بازگشت به بالا