یک نمایشگاه به مناسبت دهه امامت و ولایت افتتاح شد

نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی به مناسبت دهه امامت و ولایت، عصر دیروز باحضور مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.


به گزارش ایلنا به نقل از  واحد ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با دهه امامت و ولایت، نمایشگاه آثار منتخب جمعی از هنرمندان شاخص عرصه هنرهای تجسمی کشور عصر دیروز (جمعه ۲۴ تیرماه) باحضور عبدالرضا سهرابی (مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی کشور)، محمد حبیبی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح)، ابوالفضل همراه (رئیس فرهنگسرای نیاوران) و جمعی از هنرمندان و هنردوستان، در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. 


مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از این نمایشگاه ضمن تاکید بر جایگاه پراهمیت عید غدیر در دین اسلام گفت: غدیر در دین مبین اسلام، عیدالله اکبر است؛ لذا وظیفه و تکلیف مهم ما این است که برای تبیین و معرفی این عید بزرگ همه ظرفیت‌ها و امکاناتمان را به کار بگیریم. 


سهرابی افزود: زبان هنر نافذترین زبان و ظرفیت برای توصیف و تبیین واقعه شکوهمند غدیر است و خوشبختانه این واقعه شکوهمند به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن در آثار هنرمندان حاضر در این نمایشگاه دهه امامت و ولایت تجلی پیدا کرده است. 


در نمایشگاه حاضر، ۵۸ اثر از هنرمندان برجسته رشته‌های نقاشی، کاریکاتور، عکاسی، طراحی پوستر، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه‌سازی و تصویرسازی، سفال و سرامیک به نمایش درآمده است که ازجمله این هنرمندان می‌توان به: مسعود نجابتی، محمد خزائی، مسعود زنده‌روح کرمانی، محمد صیاد، محمدرضا دوست‌محمدی، سید حمید شریفی آل هاشم، محمد علی قربانی، مجید ناگهی، کورش پارسانژاد، سید محمدرضا میری، پرویز حاصلی، مینا صدری، مرتضی اسدی، صابر شیخ‌رضائی، علی حیاتی و… اشاره کرد. 

دو جایزه برای انیمیشن «آقای گوزن»
هم اکنون بخوانید


یادآوری می‌شود که آثار نمایش‌یافته در این نمایشگاه متعلق به موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر است که در طول سال‌های اخیر توسط هنرمندان مختلف عرصه هنرهای تجسمی کشور خلق شده است. 


نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی که همزمان با دهه امامت و ولایت، به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر تدارک دیده شده است، تا ۳۰ تیرماه جاری در فرهنگسرای نیاوران پذیرای حضور علاقه‌مندان خواهد بود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا