امکانی جدید و کاربردی برای ایمیل شما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، جیمیل یک بروزرسانی جدید از سرویس ایمیل خود ارائه داده است که بر اساس آن از ارسال تصادفی ایمیل به اشخاص نامناسب جلوگیری می‌کند. این شرکت در نسخۀ جدید خود قصد دارد تا امکانی فراهم کند که ایمیل اشتباه به گیرندگان نادرست ارسال نشود.

این تغییرات شامل تغییراتی در فیلدهای To، Cc و Bcc در Gmail است (در برگه جدید باز می شود) با هدف کمک به کاربران، “نوشتن ایمیل کارآمدتر و مطمئن تر” یا همان، مطمئن شوید که به شخص مناسب ایمیل می فرستید.

بر اساس اطلاعات پایگاه techradar، تغییرات همچنین شامل یک منوی جدید با کلیک راست می‌شود که دسترسی آسان به آدرس ایمیل و کارت اطلاعات گیرنده را فراهم می‌کند. و همچنین آواتارهای تماس و نشانگرهای واضح تر زمانی که فردی از خارج از سازمان به پیام اضافه می شود.

اولین بار در نوامبر ۲۰۲۱ اعلام شد، ویژگی های جدید در ابتدا به تعویق افتاد در حالی که گوگل “برای بهبود عملکرد کار می کرد”. با این حال، عرضه نسخۀ جدید اکنون آغاز شده است با تغییراتی که قرار است برای کاربران Google Workspace در همه جا اجرا شود.

مشکلات ایمیل

در یک نقطه یا آن زمان، اکثر کارمندان اداری خود را در اشتباه یک اشتباه ایمیلی قرار داده اند. رایج ترین اشتباهات شامل ارسال ایمیل به گیرنده اشتباه (شاید با آدرسی مشابه با هدف مورد نظر) و البته انتخاب اشتباه Reply All است. ویژگی‌های جدید Gmail به این معنی است که کاربران کمتر در این تله‌های رایج با آواتارها در نوار آدرس قرار می‌گیرند و واضح‌تر می‌شود که ایمیل دقیقاً به چه کسی تحویل داده می‌شود، به خصوص که Gmail گیرندگان خارجی را نیز با رنگ زرد برجسته می‌کند تا قرار گرفتن در معرض داده‌های حساس را به حداقل برساند.

حساب جعلی منتسب به یحیی گل‌محمدی چطور تیک آبی گرفت؟
هم اکنون بخوانید

گوگل همچنین اعلام کرد که اقداماتی را برای کاهش خطر اشتباهات قالب بندی زمانی که کاربران جزئیات را به صورت دستی در نوار آدرس وارد می کنند، انجام داده است. این شرکت نوشت: «برای جلوگیری از خطاها، جی‌میل اکنون تأیید می‌کند که آدرس‌های ایمیل با فرمت ایمیل صحیح تایپ شده‌اند و از تبدیل شدن هر رشته به تراشه‌های گیرنده در صورت عدم فرمت صحیح جلوگیری می‌کند». علاوه بر این اگر یک آدرس ایمیل با فرمت نامعتبر را در نوار آدرس حفظ کنید، یک پیام خطایی خواهید دید که از شما می خواهد خطا را برطرف کنید.

گوگل هشدار داده است که برخی از کاربران ممکن است عوارضی را برای هر کسی که برای نوشتن ایمیل به افزونه کروم متکی است، ببینند. این به این دلیل است که بروزرسانی‌ها «ساختار اساسی» فیلدهای آدرس را تغییر داده‌اند به مدیرانی که برنامه‌های افزودنی Chrome را که به رابط کاربری فعلی Gmail وابسته هستند، نگهداری می‌کنند، توصیه می‌شود «ادغام‌های خود را با رابط کاربری به‌روزشده بررسی کنند».

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا