نبود فرصت‌های یادگیری مکمل در مناطق عشایری

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در فرآیند هدایت تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان عشایر به رشته‌های نظری و به خصوص رشته‌های علوم انسانی هدایت می‌شوند؛ در حالی که فراهم کردن فرصت‌های حرفه‌آموزی و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای برای دانش‌آموزان عشایر در دستور کار نبوده است.


به گزارش ایلنا، رضوان حکیم‌زاده در افتتاحیه بیست‌ویکمین اردوی دانش‌آموزان پسر عشایر سراسر کشور که امروز، ۲۱ تیر، در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های وزیر و اهتمام خوبی که به موضوع عدالت آموزشی دارد، اتفاقات خوبی جهت ارتقای کیفیت آموزش عشایر در راه است. 


وی افزود: ما این توفیق را داشتیم که علی‌رغم شیوع ویروس کرونا به همت همکاران عشایر اجازه ندادیم که چراغ هیچ مدرسه‌ای خاموش باشد و با پافشاری همکاران در اکثر نقاط کشور آموزش‌ها به صورت حضوری و نیمه‌حضوری ادامه پیدا کرد. برنامه پایش یادگیری دانش‌آموزان عشایر جهت ارتقای کیفیت یادگیری یکی از برنامه‌هایی است که با جدیت در دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر دنبال می‌شود. 


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزش عشایر اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه بتوانیم معلمانی باکیفیت را برای این مناطق محروم به کار بگیریم. تلاش شده فضای مدرسه برای عشایر فراهم شود اما فرصت‌های یادگیری مکمل از جمله کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه‌ها در این مناطق وجود ندارد؛ بنابراین ما چاره‌ای نداریم جز اینکه یک عامل کیفیت‌بخش به اسم معلم را در این مناطق به کار بگیریم. 


حکیم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر و برای اولین بار در تاریخ ۲۱ساله اردوی عشایری کشور، قبل از شروع این اردو، اعتبار مورد نیاز آن تمام و کمال ابلاغ شده است. 

دشمن از اینکه سیستان و بلوچستان توسعه یافته شود ناخشنود است
هم اکنون بخوانید


وی اضافه کرد: تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی اقدامی رو به جلو برای جبران برخی کمبودهاست. طبق پایش‌های و بررسی‌های ما متاسفانه در فرآیند هدایت تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان عشایر به رشته‌های نظری و خصوصا رشته‌های علوم انسانی هدایت می‌شوند؛ در حالی که فراهم کردن فرصت‌های حرفه‌آموزی و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای برای دانش‌آموزان عشایر در دستور کار نبوده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا