به هم خوردن توازن قدرت در مجمع با برکناری رئیس سازمان لیگ/ پایان عصر بهاروند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برکناری حیدر بهاروند، ساعاتی پس از پایان ثبت نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال اتفاقی بود که شاید در حالت عادی تصور آن وجود نداشت اما پوست‌اندازی در بخش مدیریتی فوتبال کشور شامل رئیس سازمان لیگ هم شد. این اتفاق اما به این سادگی‌ها نیست و نمی‌توان این جابه‌جایی را ساده دید.

حیدر بهاروند در تمام این سال‌ها به دلیل نفوذ بالا در مجمع فدراسیون فوتبال، در تمام انتخابات‌ها دست بالا را در اختیار داشته است. به طور واضح می‌توان گفت نامزدهایی که در مجامع انتخاباتی اخیر دنبال پیروزی بودند، باید با حیدر بهاروند ائتلاف می‌کردند و این مسئله تبدیل به یک باور بزرگ در بین نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال شده بود. با این حال آنچه مسلم است، برکناری بهاروند از سازمان لیگ و گرفتن قدرت اجرایی او می‌تواند این توازن قدرت را در مجمع به هم بزند و شرایط را در روز انتخابات ۸ شهریورماه تغییر دهد.

بخش جالب ماجرا این است که بهاروند پس از ثبت‌نام برای انتخابات ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۹ و با وجود رد صلاحیت بار دیگر برای شرکت در انتخابات ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرد، اما پس از یک روز انصراف داد تا در لیست نهایی نامزدها نباشد. پس از برکناری هم به صورت واضح از مهدی تاج به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال حمایت کرد تا نشان دهد در مجمع به دنبال چیست، اما ماجرا از این قرار است که پس از ثبت‌نام نامزدها انتقادهای زیادی به تاج مطرح شده و فضای انتخاباتی به شکلی در مقابل این ائتلاف منفی است.

زنگنه: امیدوارم کاراته مثل همیشه کاروان ایران را روسفید کند/ هیچ بهانه‌ای نداریم
هم اکنون بخوانید

آنچه اهمیت دارد، این است که ترکیب مجمع و توازن قدرت در روز ۸ شهریورماه چگونه خواهد بود و آیا حیدر بهاروند بازهم می‌تواند از صندوق رأی به آن چیزی برسد که علاقه دارد. عده‌ای اعتقاد دارند بهاروند همانند گذشته از قدرت بالایی در مجمع برخوردار نیست و در طرف مقابل برخی بر این باور هستند که او همچنان نقشی تعیین‌کننده دارد. مجمع شهریور ماه نشان خواهد داد که اعضا همانند دوره گذشته راه بهاروند را در پیش می‌گیرند یا اینکه این بار قرار است بی‌اعتنا به رئیس برکنار شده سازمان لیگ تصمیمی دیگر بگیرند و به عصر بهاروند پایان دهند.

در واقع اکنون تاج با بهاروند وارد کارزار انتخابات می‌شود و ماجدی و عزیز محمدی بدون توجه به سبد آرای بهاروند وارد میدان خواهند شد. در این میان سه نامزد دیگر یعنی واعظ آشتیانی، اسدی و آخوندی هم هستند که البته حرف و حدیث‌ها درباره کنار گذاشته شدن آنها به دلیل نقص مدارک زیاد است و اگر این اتفاق رخ ندهد معادلات انتخابات پیچیده‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا