انتقاد چمران از بازداشت شهردار منطقه ۱۵ در پی سقوط مرگبار کودک چهار ساله در چاه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مدیریت شهری و همایش بین المللی فرصت های بین المللی شهر تهران گفت: مهمترین سرمایه گذاری در شهر تهران، در حوزه ساختمانی است و مشکل سرمایه گذاران این است که حداقل یک سال طول می کشد که پروانه ساختمانی کسب کند. بنابراین، تسهیل گری یکی از مهمترین راه ها و وسایل جذب سرمایه گذار است.


به گزارش ایلنا، مهدی چمران در سخنان مقدماتی خود در هفتاد و هفتمین جلسه شورا ضمن تبریک عید قربان اظهار داشت: امروز ۲۱ تیرماه مصادف با سالگشت حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان بر سر موضوع حجاب است. 


































وی همچنین در حاشیه هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حادثه سقوط دختر چهار ساله به چاه حادثه تلخی بود اما این منطقه بوستان نبوده و در رمپ و لوپ یک بزرگراره واقع شده است. جایی پیش بینی نشده که مردم در این محل استراحت کنند و فصای سبز بین بزرگراهی است که محل خطرناکی برای پیاده شدن افراد نیز محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این منطقه با چمن پوشیده شده و مشخص نیست که محل قنات بوده است. عمق این چاه بر اساس بررسی سازمان آتش‌نشانی ۳۰ متر بوده و این محل در دهه ۷۰ ساخته شده و متعلق به امروز نیست.

مرمت و سامان‌دهی خانه علامه امینی در سراب
هم اکنون بخوانید


وی ادامه داد: ریزش قنات باعث شده این کودک چهارساله سقوط کند و جان خود را از دست دهد. در مورد این رمپ که قابل مشاهده نبوده نمی دانیم مسئولیت بر عهده کیست.


چمران با اشاره به بازداشت شهردار منطقه ۱۵ تهران، تصریح کرد: به دلیل فضاسازی عجیب و غریب، این اتفاق افتاده و نمی‌دانیم چرا شهردار منطقه ۱۵ بازداشت شده است. قوه قضاییه باید تصمیم بگیرد اما نهایت آن، این نیست. فضاسازی‌های رسانه‌ای به پایان می‌رسد و نظرات نهایی اعلام خواهد شد.


وی افزود: این حادثه پیش‌بینی نشده و غیرقابل منتظره بوده است. چون این رمپ حتی جایی برای راه رفتن نبوده، انتظار این حادثه نمی‌رفت.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و افزود: شورایاری ها به اعتقاد من قانونی هستند اما با مدیریت محله متفاوت است. انتخابات شورایاری‌ها محلی بوده و بر اساس قانون اساسی، شورای محل قانونی به شمار می‌رود. ما می‌توانیم انتخابات محلی و قانونی برگزار کنیم که در این رابطه نامه‌ای به قوه قضاییه ارسال و درخواست کردیم که در خصوص این مساله تدبیری اندیشیده شود.


چمران گفت: مردم همان محل نه به عنوان انتخابات سراسری بلکه در انتخابات محلی می توانند معتمد محله خود را انتخاب کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا