از کرنر و هد زدن باقرزاده تا قول صالحی امیری برای حمایت از شمشیربازی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فضل‌الله باقرزاده در دیدار سیدرضا صالحی‌امیری از اردوی تیم‌های ملی شمشیربازی اپه‌ و‌ سابر اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: شمشیربازی با تلاش به اینجا رسیده است. در یک برهه در همان دور اول حذف می‌شدیم، اما الان به جایی رسیدیم که بچه‌های ما را در مسابقات جهانی با انگشت نشان می‌دهند و شمشیربازی ما جا افتاده است. همچنین دختران در زمان من برای اولین بار اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: تیم شمشیربازی عازم مسابقات قهرمانی جهان است و صالحی امیری و‌ کمیته ملی المپیک بلیت آنها را تهیه کردند و از این بابت از او تشکر می‌کنم. از طرف بچه‌ها از صالحی امیری قدردانی می‌کنم که همواره از ما حمایت کرده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تأکید کرد: این بچه‌ها جایگاه خوبی در شمشیربازی جهان دارند و مطمئن باشید مانند بازی‌های کشورهای اسلامی در عربستان که دو مدال از ۱۰ مدال مسابقات را برای ایران کسب کردند، در قونیه نیز می‌درخشند.

باقرزاده: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون از کمیته گرفتیم، ۵۰۰ میلیون از وزارت ورزش
وی یادآور شد: امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از کمیته گرفتیم و این نهاد حتی چند سری هزینه بلیت ما را پرداخت کرد. وزارت ورزش نیز ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است. من می‌توانستم در سفرها همراه تیم بروم و حتی در همین سفر مصر هم خودم عازم شوم، اما این هزینه را خرج بچه‌ها و شمشیربازی می‌کنم. من مانند فوتبالیستی هستم که خودم در کرنر شوت می‌زنم و سپس در منطقه ۱۸ قدم هد می‌زنم!

اگر به خاطر این بچه‌ها نبود، یک ثانیه هم در شمشیربازی نمی‌ماندم
باقرزاده تصریح کرد: اگر به خاطر این بچه‌ها نبود، یک ثانیه در شمشیربازی نمی‌ماندم و به صلاحم نبود که بمانم. اگر هم خودم نباشم، شمشیربازی را دست کسی می‌دهم که بچه‌ها حفظ شوند، چون حق‌شان بیشتر از این است.

قول پاکدامن برای کسب بهترین نتیجه در المپیک پاریس
در ادامه علی پاکدامن گفت: بابت سالن تشکر می‌کنم، چون نیاز به بازسازی داشت. قبل از المپیک خیلی کمک کردید و امیدوارم با نتیجه خوب زحمات شما را جبران کنیم.

صالحی امیری از پاکدامن خواست که مشکلات را بگوید و او پاسخ داد: برای شخص من همه چیز مهیاست. ما قول می‌دهیم هم سهمیه تیمی قبل را تکرار کنیم و هم نتیجه خوبی در بازی‌های المپیک بگیریم.

تیم گلدن استیت به کاخ سفید رفت
هم اکنون بخوانید

اعظم بختی ملی‌پوش اپه بانوان نیز گفت: انتقاداتی که به فدراسیون وارد می‌شود و واقعیت است، این است که اعزام بانوان قبلاً کم بود و دو سه سال یک بار اتفاق می‌افتاد، اما اعزام بانوان در زمان باقرزاده بیشتر شد.

همچنین نجمه سازنچیان ملی‌پوش سابر خواستار اعزام بیشتر تیم بانوان شد.   

فخری: بودجه شمشیربازی کم است
پیمان فخری مدیر فنی تیم سابر هم اظهار داشت: کمیته ملی المپیک بیش از بودجه مصوب کمک کرد، اما واقعاً حق این بازیکنان است. بودجه فدراسیون کم است و شمشیربازی نشان داد که توجه شود، می‌تواند به سطح بالایی برسد. من بابت نوسازی سالن تشکر می‌کنم و واقعاً سالن در شأن شمشیربازی شده است و ماندگار خواهد شد.

حضور دختران ورزشکار، پرستیژ ورزش ایران را نشان می‌دهد
رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این بازدید گفت: خوب شد در سالن حاضر شدم و از نزدیک دیدم که سالن تمرین شما مشکل تهویه دارد.

وی افزود: باقرزاده برای ورزش کشور، شمشیربازی و کمیته ملی المپیک منشأ خیر است و دلیل آن، صداقت اوست. من مسابقات بچه‌ها در توکیو را دیدم و فشار سنگینی روی تیم، بچه‌ها، پیمان فخری و باقرزاده بود و همه از آنها توقع داشتند. من گفتم روی نتیجه تمرکز نکنید و فقط تلاش کنید. نتیجه در المپیک با ناداوری واگذار شد و البته چیزی از ارزش‌های شما کم نشد.

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: در ورزش، دختران از مردان مهمتر هستند. باور دنیا این است که در ایران، زنان حق حیات و فعالیت اجتماعی ندارند! حضور زنان ورزشکار ما این تصویر غلط را از بین می‌برد، پرستیژ ایران را نشان می‌دهد و من همواره بر حضور زنان در رویدادهای مختلف تأکید دارم. منهای نتیجه دختران، حضور آنها اهمیت دارد. در واقع حتی اگر دختران نتیجه هم نگیرند، شرکت آنها در رقابت‌ها اهمیت دارد.

افزایش ۵ تا ۶ برابری هزینه‌های اعزام در ورزش
صالحی امیری یادآور شد: شمشیربازی یک جهش خوب داشته و مسیر خود را پیدا کرده است. من موظف هستم به مشکلات شما رسیدگی کنم. باید برای اعزام‌ها فکر اساسی کرد‌. قبلاً اعزام‌ها با ارز چهار هزار تومانی بود، ولی الان هزینه اعزام و ارز پنج شش برابر شده است. باید منابع دیگری پیدا کنیم که به شمشیربازی کمک کنند.

تصویب پیشنهاد وزارت اقتصاد برای تشویق ورود سرمایه خارجی در دولت
هم اکنون بخوانید

صالحی امیری در مورد سالن و سیستم گرمایشی هوا گفت: فضای آکادمی را بازسازی کردیم و باید سالن شمشیربازی را هم بازسازی می‌کردیم. در واقع باید مشکل سرمایش و گرمایش و البته تأسیسات حل شود. برای حل مشکلات فکر اساسی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: پیمان فخری همیشه کنار شماست. او رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و سرپرست کاروان در بازی‌های آسیایی است. شما وقتی از بازی‌های کشورهای اسلامی برگردید، باید برای بازی‌های آسیایی آماده شوید. ما و وزارت ورزش یک وظیفه داریم که آنهم حمایت حداکثری از فدراسیون‌ها به ویژه المپیکی‌هاست.

پیشنهاد پرداخت حقوق یک سال قبل از بازی‌های آسیایی
رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: معتقدم ورزشکاران یک سال قبل از رویداد، باید مورد حمایت مالی قرار بگیرند. البته عدد زیادی نیست، اما گره کار خیلی از بچه‌هایی را باز می‌کند که پشتوانه مالی دارند. درست است کمبود منابع داریم، اما این پیشنهاد را داریم که بودجه اختصاصی در سال قبل از بازی‌های آسیایی برای ورزشکاران در نظر بگیریم. از پیمان فخری می‌خواهیم که این پیشنهاد را برای هیئت اجرایی بیاورد که تصویب کنیم و سپس به ستاد عالی بازی‌ها ببریم و در نهایت این کار با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شود.

وی در پایان گفت: من باور قلبی دارم که علی پاکدامن و محمد رهبری و بقیه شما روی سکوی المپیک پاریس می‌روید، چون در یکقدمی مدال بودید. قول اخلاقی می‌دهم هر کاری از دست کمیته ملی المپیک برای شمشیربازی بر بیاید، انجام بدهیم.

قربانی: نیاز به اعزام بیشتری داریم
امین قربانی سرمربی تیم سابر گفت: مقداری مشکلات وجود دارد که البته بیشتر مشکلات مالی و شارژ مالی فدراسیون است تا سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که به نظرم باید کیفیت در این مسائل بیشتر باشد.

وی افزود: برای اینکه بازیکنان در بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه بدرخشند، نیاز به اعزام بیشتر است. خواهش می‌کنم نگاه ویژه‌ای در بودجه فدراسیون شود. من می‌گویم نتایجی که گرفتیم ۶۰، ۷۰ درصد حال غیرت خودشان است، اما باید کار حرفه‌ای‌تر دنبال شود. امیدوارم حمایت کمیته ملی المپیک ادامه‌دار باشد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا