۱۵ تیر؛ آخرین فرصت ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در حال بررسی طرحی است که بتواند بیمه مطلوبی برای کارکنان و معلمان مدارس غیردولتی پیاده‌سازی و اجرا کند.


«سید سعید مقدم‌زاده» سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد آخرین فرصت ثبت نام افراد متقاضی برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان به خبرنگار ایلنا گفت: فرایند ثبت نام از ابتدای تیرماه آغاز شده است و تا به حال بالغ بر یک میلیون و ۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که رقم قابل قبولی است و امیدواریم در پایان وقت مقرر ثبت نام رشد قابل توجهی داشته باشد. 


مقدم زاده با تاکید به اینکه ۱۵ تیرماه پایان مهلت ثبت‌نام فرهنگیان است، یادآوری کرد: فرهنگیان اگر بخواهند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند، ضروری است که تا تاریخ مذکور ثبت نام خود و اعضای خانواده‌شان را انجام دهند، ضمن اینکه تاکید می‌شود در ورود اطلاعات، دقت ویژه‌ای کنند. 


سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره بیمه معلمان مدارس غیردولتی و حق التدریس تصریح کرد: نیروهای مدارس غیردولتی در رابطه استخدامی مستقیم با آموزش و پرورش نیستند و نیروی مستقیم واحدهای آموزشی به حساب می‌آیند که غیردولتی اداره می‌شود. طبیعتا ما برای نیروهایی که در بخش غیردولتی فعالیت می‌کنند، نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که آموزش و پرورش بخواهد خدمتی ارائه دهد و اصلا در تعارض با فلسفه تاسیس مدارس غیردولتی است. 


او در ادامه گفت: صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در حال بررسی طرحی است که بتواند بیمه مطلوبی برای کارکنان و معلمان مدارس غیردولتی پیاده‌سازی و اجرا کند.

مراکز معاینه فنی تهران شنبه باز است
هم اکنون بخوانید


سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه این اداره کل در رابطه با بیمه معلمان غیردولتی و حق التدریس تنها می‌تواند نقش مشورتی داشته باشد، توضیح داد: با توجه به اینکه بیمه تکمیلی درمان در مدارس غیردولتی مسبوق به سابقه نبوده است مشورت‌هایی با حوزه رفاه و پشتیبانی وزارت انجام داده‌اند تا از تجارب موجود استفاده کنند، اما این مسئله معنایش این نیست که ما قرار است کاری برای آن‌ها انجام بدهیم و در واقع حضور ما جنبه مشورتی داشته است و خودشان متولی امر هستند و مذاکراتی هم با بخش‌های مختلف داشته‌اند. 


مقدم زاده اضافه کرد: اگر قرار باشد در خصوص بیمه تکمیلی همکاران مدارس غیردولتی اقدامی انجام شود، قطعا به اطلاع همکاران معزز خواهیم رساند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =

دکمه بازگشت به بالا