انحلال شورای حاکمیت سودان و تشکیل شورای عالی نیروهای مسلح

رئیس شورای حاکمیت سودان، از انحلال این شورا و تشکیل شورای عالی نیروهای مسلح متشکل از نیروهای ارتش و پشتیبانی سریع خبر داد.


به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت سودان، از انحلال این شورا و تشکیل شورای عالی نیروهای مسلح متشکل از نیروهای ارتش و پشتیبانی سریع خبر داد.


البرهان در سخنانی با بیان این که شورای عالی نیروهای مسلح پس از تشکیل دولت تأسیس خواهد شد، توضیح داد: «شورای عالی نیروهای مسلح، فرماندهی نیروهای نظامی و مسئولیت‌های دفاعی و امنیتی را بر عهده خواهد گرفت».


وی همچنین گفت که سازمان نیروهای مسلح، به عنوان حافظ اجرای نتایج گفت‌وگوی ملی باقی خواهد ماند و حمایت خود از گذار دموکراتیک و رسیدن به انتخابات را مورد تاکید مجدد قرار خواهد داد.


البرهان با بیان این که «ما تصمیم گرفتیم به نیروهای سیاسی و انقلابی فرصت دهیم تا از طریق گفت‌وگو، دولت شایسته‌سالار را تشکیل دهند.»، بر تصمیم خود نسبت به عدم مشارکت نهاد نظامی در مذاکرات جاری تاکید کرد.


رئیس شورای حاکمیت سودان پایبندی خود را به پشتیبانی از گذار دموکراتیک و حفظ وحدت و ثبات سودان ابراز کرد و از قشر جوان خواست به منظور به موفقیت‌رساندن گذار دموکراتیک، به صلح متعهد بمانند.


 


انتهای پیام/

برگزاری دور تازه نشست کنترل تسلیحاتی روسیه و آمریکا در ژنو
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا