ربات‌ها جام‌جهانی قطر را قضاوت خواهند کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) امروز جمعه اعلام کرد که به طور رسمی از فناوری تشخیص آفسایدگیری خودکار در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر استفاده می کند.

فیفا تأیید کرد که استفاده از این فناوری به داوران ویدیویی در تصمیم‌گیری سریع‌تر و دقیق‌تر کمک می‌کند و خاطرنشان کرد که پس از موفقیت‌آمیز استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی «VAR» در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تصمیم به استفاده از آن گرفته است.

*فناوری تشخیص خودکار آفساید چگونه کار می کند؟

فناوری تشخیص خودکار آفساید از ۱۲ دوربین واقع در زیر زمین برای ردیابی حرکت توپ و نظارت بر ۲۹ نقطه داده با سرعت ۵۰ در ثانیه استفاده می کند.

 

نقاط داده ها بر حرکات همه اعضای بازیکنانی که در زمین هستند و حرکات آنها در داخل آن نظارت می کنند تا موقعیت آنها را در همه شرایطی که ممکن است آفساید رخ دهد، مشخص کند.

فناوری تشخیص آفسایدگیری خودکار داده‌های بازیکن و داده‌های توپ را ترکیب می‌کند و بر مختصات سه‌بعدی برای تعیین مکان اندام بازیکنان در لحظه بازی با توپ تکیه می‌کند و از تکنیک‌های هوش مصنوعی برای ارائه هشدار خودکار به داوران ویدیویی استفاده می‌کند. 

کلیپ های متحرک سه بعدی در استادیوم های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ روی صفحه های غول پیکر نمایش داده می شود و در اختیار پخش کنندگان  فیفا قرار می گیرد تا آن را به بهترین شکل برای بینندگان نمایش دهند. در فرآیندی که فیفا انتظار دارد این اقدام تنها در چند ثانیه اجرا شود.

*نقش توپ جام جهانی ۲۰۲۲  ” الرحلة” به معنای “سفر” در به کارگیری فناوری تشخیص خودکار آفساید چیست؟

هوش مصنوعی جنگل ها را احیا می‌کند!
هم اکنون بخوانید

فدراسیون بین‌المللی فوتبال “فیفا” تایید کرد که توپ رسمی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر “سفر” نقش اساسی دیگری در تشخیص موارد دشوار آفساید ایفا خواهد کرد.

 

این توپ مجهز به سنسور دقیقی خواهد بود که تمام داده های حرکت توپ را با سرعت ۵۰۰ بار در ثانیه به اتاق عملیات ویدیویی ارسال می کند که به داوران VAR اجازه می دهد تا با دقت زیادی بدانند توپ به کجا زده می شود.

*ارتباط بین فناوری تشخیص آفساید خودکار و فناوری VAR چیست؟

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا معتقد است که فناوری تشخیص خودکار آفساید پیشرفت فناوری VAR است و خاطرنشان کرد: این فناوری حاصل ۳ سال تحقیق و آزمایش است تا بهترین ها را برای تیم ها، بازیکنان و هوادارانی که به قطر می آیند ارائه دهد. 

 

اینفانتینو توضیح داد: در جام جهانی ۲۰۱۸؛ فیفا با استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی در بزرگترین صحنه جهانی گامی جسورانه برداشت و این فناوری موفقیت خود را بدون بحث و جدل ثابت کرد. ما به این کار بسیار افتخار می کنیم و مشتاقانه منتظریم جهان شاهد مزایای آن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد.

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

منبع: فارس 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا