مشتری را بشناسید

به گزارش خبرنگار خبرگذاری برنا، اطلاعات اخترشناسان درباره سیاره مشتری بسیار اندک است. تنها می دانیم این سیاره در منظومه شمسی بزرگترین سیاره محسوب می شود. ناسا با ارسال فضاپیمای جونو سعی دارد تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورد. اکنون پژوهشگران در مطالعات خود مدعی شدند این سیاره به دلیل بلعیدن سیاره های کوچکتر رشد کرده است.

دانشمندان در مورد سیاره مشتری ایده جدیدی را ارائه کردند. آنها می گویند این سیاره در زمان شکل گیری دیگر سیاره های کوچک اطراف خود را بلعیده است. این تحقیق توسط تیمی از اخترشناسان به رهبری امیلا میگل از موسسه تحقیقات فضایی هلند انجام گرفته است. تاکنون محققان تلاش های بسیاری برای جمع آوری اطلاعات در مورد سیاره مشتری کرده اند. اکنون می‌توان منتظر ماند تا با داده های جونو برخی پرسش ها در مورد این سیاره پاسخ داده شود.

ادعای اخیر پژوهشگران نیز با کمک داده های گرانشی جمع‌آوری شده توسط این فضاپیما ارائه شده است. این دانشمندان با ترسیم مواد سنگی موجود روی سطح سیاره این اطلاعات را به دست آورند. در این بررسی دانشمندان متوجه حجم بالایی از عناصر سنگین در این سیاره شدند. به همین دلیل آنها عقیده دارند مشتری برای رشد خود از خرده سیاره ها استفاده کرده و آنها را بلعیده است.

در این ایده علاوه بر تشکیل هسته سنگی مشتری از طریق جمع آوری میلیاردها سنگ ایجاد هسته متراکم از طریق جذب دیگر سیاره ها نیز وجود دارد. این سیاره، سیاره های کوچکتر را جذب کرده و یک هسته متراکم تشکیل شده است. سپس در اثر جذب گازها یک غول گازی ایجاد شد. البته این ادعا نمی تواند به طور قطعی تشکیل سیاره مشتری را بیان کند. باید منتظر ماند تا بررسی‌های علمی و اطلاعات جدیدی از این سیاره در اختیار کارشناسان قرار بگیرد.

زامبی‌ها جان انسان‌ها را در آینده نجات خواهند داد!
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

منبع: تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا