سلفی از فضا

به گزارش خبرنگار خبرگذاری برنا، طبق اطلاعیه ناسا تلسکوپ گرانقیمت جیمز وب تا دو هفته دیگر می تواند اولین تصاویر تمام رنگی خود را ارسال کند و بدین ترتیب مشاهده کیهان به شکل جدید امکان پذیر خواهد شد.

اولین تصاویر تمام رنگی منتسب به تلسکوپ فضایی جیمز وب به طیف جوی یک ستاره فراخورشیدی مربوط می‌شود که احتمالاً تاریخ عرضه آن نیز ۲۱ تیر خواهد بود. این تلسکوپ که به نوعی تلسکوپ اپتیکال نیز محسوب می شود می تواند عمق کیهان را مشاهده کند. بنابراین به زودی امکان مشاهده تصاویری از عمیق ترین مکان کیهان به وجود می آید.

 از مهمترین فعالیتهای این تلسکوپ بررسی سیارات فراخورشیدی یا سیارات خارج از منظومه شمسی خواهد بود. همچنین دانشمندان با بررسی جو آنها و با مطالعه داده های ارسالی سریعتر به سیاراتی شبیه به سیاره خودمان برسند. همچنین این تلسکوپ توانایی خارق‌العاده‌ای در طیف مادون قرمز دارد که امکان تشخیص مولکول های کوچک دی اکسید کربن را فراهم می کند. از طریق این داده ها نیز دانشمندان می توانند ظرفیت ظهور و توسعه حیات در یک سیاره را از طریق ترکیبات جوی آن کشف کنند. به گفته بیل نلسون مدیر ناسا تلسکوپ جیمز وب با نگاه به دورترین فاصله در کیهان که تاکنون امکان پذیر نبوده است تصاویری را منتشر خواهد کرد. پس از آن قدرت وب و توانایی آن در کارهایی که می تواند انجام دهد درک خواهد شد.

مقامات ناسا در مورد مصرف انرژی جیمز وب نیز خبر هایی را منتشر کرده‌اند. آنها می‌گویند برآوردهای این آژانس دقیقاً به درستی انجام شده بود و اکنون این تلسکوپ می تواند تا ۲۰ سال آینده تصاویری شگفت انگیز از فضا ثبت کند.

تجربه سفر به چالوس با سرعت بالای اینترنت
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:تکنا 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا