نخستین نشست تخصصی هنرمندان پیشکسوت تئاتر برگزار شد

نخستین نشست تخصصی تئاتر با موضوع «نقش هنرمندان پیشکسوت در جریان سازی تئاتر معاصر و چگونگی انتقال تجارب» با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیأت امنا مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، نخستین نشست تخصصی تئاتر با موضوع«نقش هنرمندان پیشکسوت در جریان سازی تئاتر معاصر و چگونگی انتقال تجارب»با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیات امنا مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، کاظم نظری  مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایرج راد رییس هیأت مدیره خانه تئاتر، سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و تعدادی از پیشکسوتان عرصه تئاتر عصر چهارشنبه ۸ تیر ماه در سالن جلسات این مؤسسه برگزار شد. 


در ابتدای این دیدار سید عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه ضمن خوش آمدگویی به مهمان حاضر در این نشست از شروع نشست های تخصصی با حضور هنرمندان پیشکسوت و مسئولان مربوطه در جهت جریان سازی، پیوند و ایجاد راهکارهای انتقال تجارب به نسل جوان خبر داد.


معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار نیز با اشاره به تجربیات ارزشمند هنرمندان پیشکسوت گفت در این نشست و دور این میز چندین قرن تجربه حضور دارد که باید آن را ارج نهاد و در ادامه به معنای لغوی فرهنگ پرداخته و تئاتر را تجلی گاه تفکر و از فرهنگی ترین هنرهای حاضر دانست.


محمود سالاری با اشاره به شأن هنرمندان پیشکسوتان از پیگیری رفع مشکلات این عزیزان خبر داد.

چه صداهایی در این ۲ سال خاموش شد؟
هم اکنون بخوانید


این مدیر فرهنگی خود را از خانواده هنر خواند و ضمن استقبال از برگزاری چنین نشست هایی، بر تشکیل کارگروهای تخصصی بمنظور بیان دیدگاه ها، راهکارهای عملیاتی و شنیدن نقدهای سازنده بمنظور پیشرفت عرصه هنرهای نمایشی تأکید کرد.


در ادامه این نشست صمیمی کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، ایرج راد رئیس هیئت مدیر خانه تئاتر و سایر هنرمندان پیشکسوت به بیان دغدغه ها، دیدگاه ها، راهکارهای اجرایی و عملیاتی در خصوص حضور پررنگ هنرمندان پیشکسوت در عرصه هنرهای نمایشی و تبادل نظر و گفتگو پرداختند.


منصور خلج، محمد حمزه زاده، یدالله وفاداری، داود کیانیان، شکرخدا گودرزی، احمدرضا اسعدی، بهزاد فراهانی، مرتضی یوسف دوست، پروین محبی، حسن دولت آبادی، تاجبخش فناییان، مجید جعفری، محمدعلی ساربان، اصغر همت، حسین مسافر آستانه، مریم معترف، هما جدیکار، کاظم هژیر آزاد، ناصر آقایی، علیرضا درویش نژاد، حسینعلی پرستار، بهروز کریمی، جواد انصافی و مجید قناد هنرمندان پیشکسوت حاضر در این نشست بودند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا