دیگر به پیام‌های صوتی دوستان خود اعتماد نکنید!

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا، دستیار صوتی الکسا به زودی امکان جدیدی را برای کاربران خود عرضه خواهد کرد که می‌تواند با شنیدن کمتر از یک دقیقه به صدای کاربر می‌تواند آن را تقلید کرده و شبیه به آن صحبت کند. حتی این صدا می تواند متعلق به یک فرد متوفی نیز باشد.

آمازون قصد دارد دستیار صوتی الکسا را به قابلیت جدیدی مجهز کند که طی آن با گوش دادن به صدای افراد قادر است مانند آنها صحبت کرده و یا داستان تعریف کند. دستیار صوتی الکسا مربوط به شرکت آمازون اکنون کاربران بیشماری در سراسر جهان دارد. با توجه به پیشرفت روز افزون این دستیار صوتی، آمازون نیز روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است. این دستیار در چند سال گذشته یکی از پر استفاده ترین دستیارهای صوتی بوده است. به همین دلیل آمازون قصد دارد ویژگی بیشتری نیز به آن اضافه کند.

ویژگی جدید الکسا گوش دادن به صدای فرد در زمانی کمتر از یک دقیقه و صحبت کردن همانند وی است. به طوری که این دستیار صوتی می تواند با گوش دادن به صدای فرد مورد نظر آن را تقلید کرده و همانند وی حرف بزند و داستان تعریف کند. بنظر می‌رسد این ویژگی می‌تواند برای افرادی که در اطراف خود فرد فوت شده دارند بسیار جالب باشد.

 آمازون نیز این ویژگی را به راهی برای ماندگار کردن خاطرات عنوان کرده است. هنوز جزئیات دقیق تری در مورد این ویژگی جدید الکسا همانند زمان به کار رفته در این پروژه و یا دقت در شبیه سازی صدای فرد حقیقی منتشر نشده است. همچنین آمازون زمان دسترسی عمومی به این ویژگی را نیز اعلام نکرد. اما به نظر می‌رسد آمازون روی قابلیت یادگیری ماشینی و بهبود هوش مصنوعی این دستیار صوتی کار کرده است.

عده زیادی در کشور به اعتیاد مبتلا هستند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

 

 

 

منبع:تکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دو =

دکمه بازگشت به بالا