رویکرد مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خنثی‌سازی و رفع تحریم بوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روزی که وارد مجلس شدیم، دو رویکرد جدی خنثی‌سازی و رفع تحریم را داشتیم که راهبرد ما در مجلس بوده است لذا همه اقدامات کوچک و بزرگ بر مبنای آن صورت گرفت.


به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی در هجدهمین همایش دبیران هم‌اندیشی، استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور که صبح امروز(پنجشنبه، ۲ تیر ماه) به منظور هم اندیشی، حل مسأله و امیدآفرینی و با شعار هر دانشگاه، یک اندیشکده در مشهد مقدس برگزار شد گفت: این جلسه برای من فرصت مغتنمی است زیرا در جمع استادان و نخبگانی هستم که به عنوان فعالان نهادهای علمی تحول را در کشور شکل می دهند و هدایت می کنند.


رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روزی که به مجلس وارد شدیم دو رویکرد جدی خنثی سازی و رفع تحریم را داشتیم که راهبرد ما در مجلس بوده است لذا همه اقدامات کوچک و بزرگ بر مبنای آن انجان داده ایم.


وی در ادامه با بیان اینکه ما در حوزه رفع تحریم بزرگ ترین گامی که برداشتیم این بود که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کردیم که کارشناسان می دانند که در این قانون حرف های منطقی، انسانی و علمی زده شده است، عنوان کرد: وقتی مجلس یک موضوعی را تصویب می کند مفهوم بزرگی دارد و ما بعد از ۲۰ سال، حوزه هسته ای را در ریلی قرار داریم که جریانات با نگاه سلیقه ای و سیاسی نتوانند آن را به هر طرف که خواستند سوق دهند.

توضیحات در خصوص چرایی افزایش بخشی از هزینه‌های حج تمتع ۱۴۰۱ برای زائران
هم اکنون بخوانید


قالیباف در ادامه درباره اهمیت خانواده، جمعیت و قانونی که در این حوزه به تصویب رسید توضیح داد و درباره دیگر قوانین تأثیر گذار مجلس گفت: قانون دیگر، قانون جهش تولید مسکن بود که به خاطر مشکلات موجود در حوزه مسکن صحن مجلس روز گذشته با این جمع بندی که اگر خانواده ها بخواهند صد در صد درآمد خود را بدهند که یک مسکن اجاره ای یا تملکی در شأن زندگی خود تهیه کنند، نمی توانند لذا اگر بتوانید مشکل مسکن یک فرد را حل کنیم بخش مهمی از مشکل زندگی مردم حل شده است.


رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تشریح قوانین به تصویب رسیده در حوزه مسکن که در سطح راهبردی قرار دارد، یادآور شد: قانون جهش تولید ساخت ۴ میلیون مسکن را تصویب کردیم همچنین از آنجایی که در وضعیت فعلی، ۲ میلیون مسکن احتکار شده و خالی قرار دارد توانستیم با مالیات گذاری بر این املاک آن را تعیین تکلیف کنیم ضمن اینکه روز گذشته نیز به قانون اجاره داری حرفه ای ورود کردیم که تا کنون نداشتیم و بنگاه های املاک هر کاری می خواستند می کردند. البته کاری را هم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا صورت داده است.


وی در ادامه با بیان اینکه قانون امنیت غذایی زمانی به تصویب رسید که هنوز جنگ اوکراین اتفاق نیفتاده بود، اظهار داشت: امروز ۳۵بخش قابل توجهی از نهاده ها در کشور ذخیره سازی شده است که مجلس خیلی زودتر نسبت به این موضوع پیش بینی و اقدام کرد. همچنین مجلس قانون جهش تولید در حوزه دانش بنیان را تصویب کرد که که امروز از جهت اعتباری، مالی و حقوقی یک قانون جامع است که همه صاحبنظران عرصه دانش بنیان نسبت به آن نظر خوبی دارند.

۱۰ درصد سهام سرخابی‌ها هفته آتی در بورس واگذار می‌شود
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا