مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا که در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته به اطلاع اعضا رسید و در خصوص شرایط، فعالیت‌های موجود و برنامه‌های آتی این فدراسیون بحث و تبادل نظر شد.

فاطمه هاشمی، رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در این نشست با تاکید بر تلاش و فعالیت هیئت‌های استانی اظهار داشت: بدون شک اگر شما نبودید امروز ما و این مجموعه هم نبود و موفقیت‌های به دست آمده حاصل تلاش گروهی همه شماست که شایسته تقدیر است.

رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص ادامه داد: سال‌ها پیش وقتی با بیماران خاص و پیوند اعضا ارتباط گرفتم، شاهد افسردگی و مشکلات شدید آنها بودم و این موضوع یکی از دغدغه‌های من شد. وقتی این موضوع را با پدرم در میان گذاشتم توصیه کرد ورزش را به زندگی آنها وارد کنم تا امید به زندگی و نشاط اجتماعی در آنها دوباره زنده شود، برای همین ورزش بیماران خاص را در دستور کار قرار دادیم و کارمان را با یک نفر آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: در ابتدا با توجه به مخالفت پزشکان، کار سختی داشتیم چرا که این تصور وجود داشت که ورزش برای بیماران خاص خوب نیست، در ابتدا به دنبال آن بودیم تا ببینیم در کشورهای دیگر به چه صورت در این مورد تصمیم و اقدام می‌شود و زمانی که مطلع شدیم ورزش باعث افزایش نشاط و بالارفتن روحیه این افراد می‌شود، نشست‌های متعدد علمی را برگزار کردیم تا پزشکان نیز در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این حوزه قرار بگیرند.

رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به شرایط ورزشکاران و قهرمانان این مجموعه گفت: در ابتدا و با توجه به عدم شناخت کافی برای هر ورزشکار یک نسخه جدا تهیه می‌کردیم تا طبق همان شیوه، ورزش و تمرین کند اما امروز قهرمانانی را داریم که در رقابت‌های داخلی و جهانی برای ورزش ایران افتخارآفرین هستند و نتایج خوب به دست آمده، نشان می‌دهد در مسیر درست قرار داریم.

سید محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه حضور و فعالیت در این فدراسیون با سایر بخش های دیگر ورزش تفاوت بسیار دارد گفت: تفاوت موجود به دلیل ماهیت و شرایط خاص این فدراسیون است و امروز مجموعه‌ای از مدیران موفق، با تجربه و مدبر را در این مجموعه می‌بینیم که در کنار هم و برای اعتلای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تلاش می‌کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش ادامه داد: واقعیت این است که وضع سلامت جامعه خوب نیست و امروز شاهد کم تحرکی بخش بزرگی از کشور هستیم، متاسفانه ورزش در سبد سلامت جامعه دیده نشده و این فدراسیون مصداق بارز سلامت در کشور است.

وی تاکید کرد: در دوران گذشته به دلیل نوع و ماهیت زندگی افراد، شاهد تحرک و فعالیت‌های بدنی در بین مردم بودیم اما زندگی ماشینی و کم تحرکی دنیای امروز مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده که باید برای آن تدبیری خاص اندیشید.

پولادگر تصریح کرد: حضور و فعالیت این فدراسیون یک نعمت است و ما در وزارت ورزش و جوانان در حد توان و بضاعت از این فدراسیون حمایت می‌کنیم، اعتقاد من این است که شما باعث ترغیب و تشویق جامعه به ورزش می‌شوید و باید فعالیت‌های قهرمانان و ورزشکاران این فدراسیون در رسانه ها به خوبی منعکس شود تا جامعه نیز در جریان اقدامات موثر و مفید شما قرار بگیرد.

منچستریونایتد در بازی معوقه‌اش امتیاز از دست داد
هم اکنون بخوانید

مهین فرهادی‌زاد، عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: در این فدراسیون همه چیز بر اساس عواطف قلبی و تلاش در راستای ایجاد انگیزه و امید در بین ورزشکارانی است که به دلایل مختلف با مسایل و مشکلات بیماری دست و پنجه نرم می کنند و هدف همه ما این است تا شرایط مناسبی را برای بیماران خاص و پیوند اعضا فراهم کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت هایی که ایجاد شد در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تمامی برنامه های ورزشی خود را معطوف به فعالیت های مجازی کردیم، حضور وزیر ورزش و جوانان و بازدید دکتر سیدحمید سجادی از فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، از دیگر اتفاقاتی بود که در این مدت شاهد آن بودیم. برگزاری دوره های آموزشی با حمایت و همکاری هیات های استانی و تلاش بی وقفه این عزیزان در سراسر کشور موجب شد تا در شرایط سخت کرونایی، حرکت ورزش بیماران خاص و پیوند متوقف نشود.

فرهادی‌زاد گفت: از سویی دیگر مجمع عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا را هم برگزار کردیم و جلسات هیئت رئیسه و نشست‌های برخط نیز از دیگر اتفاقاتی بود که در این مدت رقم خورد که تمامی این برنامه‌ها با تلاش‌ها و حضور گرم روسای هیئت‌های استانی و همکارانمان در فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا محقق شد.

این عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تصریح کرد: آموزش مدیران روابط عمومی هیئت‌های استانی این فدراسیون با هدف انسجام و تعامل مناسب، نشست با روسای انجمن های ورزشی رشته های تحت پوشش و جلسات متعدد با هدف تعامل فدراسیون با نهادها و سازمان های مختلف از دیگر اقداماتی است که در این مدت رقم خورد. به دلیل شرایط کرونایی بسیاری از مسابقات خود در رشته های دارت، شطرنج و پتانک را به صورت مجازی و برخط برگزار کردیم چراکه اولویت ما سلامتی ورزشکاران و قهرمانان بود و برای همین سعی کردیم به گونه ای حرکت کنیم که این مساله در اولویت باشد و در گام دوم ورزش را مد نظر داشته باشیم که به لطف خدا و تلاش همه همکارانمان در مجموعه بزرگ ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای سراسر کشور موفق بودیم.

فرهادی زاد یادآور شد: در شش ماهه دوم سال و با توجه به بهبود شرایط و ایجاد بستری مناسب، رقابت ها و اردوهای خود را آغاز کردیم که اردوی دوومیدانی، دارت، بدمینتون، اسکواش و پتانک با حضور قهرمانان و ورزشکاران از جمله اقدامات صورت گرفته است. در همین ایام تیم ملی فوتبال پیوند اعضا نیز خود را آماده حضور در رقابت های جهانی فرانسه می کرد که به دلیل عدم شرایط مناسب از سوی میزبان، بازی ها به سال آینده و به کشور ایتالیا موکول شد.

او در مورد رقابت های جهانی پیوند اعضا هم گفت: قرار است این مسابقات فروردین ماه سال آینده و به میزبانی استرالیا برگزار شود که نشست های متعدد آنلاین را با مسئولان برگزاری داشته ایم تا بهترین فضا برای حضور قهرمانان و ورزشکاران کشورمان فراهم شود، در این مسابقات ۱۷ رشته حضور خواهد داشت که ما در ۱۲ رشته آن شرکت می کنیم.

 کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک با تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان و دست اندرکاران ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: انجسام، وفاق، همدلی و انضباط مالی و اداری این فدراسیون شایسته تقدیر است و امروز در گزارش حسابرس مالی دیدیم که فدراسیون با چه تدبیر و درایتی مدیریت شده است.

لیگ برتر بسکتبال بانوان|گروه بهمن و شیمیدر قم به نیمه نهایی رسیدند
هم اکنون بخوانید

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا بی حاشیه ترین فدراسیون ما بوده و گزارش مالی ارائه شده نشان داد در این بخش نیز اقدامات خوب و شایسته ای انجام شده است.

سعیدی تصریح کرد: آنچه من در این مجمع دیدم گواه آن است که روسای هیات های استانی با جان و دل برای اعتلای این ورزش تلاش می کنند و با توجه به شرایط خاصی که این فدراسیون دارد، این حضور و فعالیت تنها به واسطه عشق به همنوع و رضایت خالق هستی است که باید به همه شما بابت این اتحاد و انسجام، تبریک بگویم.

او ادامه داد: حضور افرادی توانمند و مدیرانی باتجربه در فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا موجب شده تا اتفاقات خوبی در این مجموعه رقم بخورد و بارها دیده ام که مدیران این فدراسیون با دلسوزی و تلاشی مضاعف به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای ورزشکاران و قهرمانان این فدراسیون هستند. ما امروز در جمع مدیران این فدراسیون افرادی را می بینیم که از سرمایه های ورزش ایران به شمار می روند و حضور این عزیزان در کنار هم، موجب شده تا شاهد عملکرد خوبی در این فدراسیون باشیم.

متاف هاشمی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: این فدراسیون جایگاه خوبی دارد و علت آن به دلیل حضور افراد توانمندی است که در این مجموعه حضور دارند. مدیرانی دلسوز که با اشراف و مدیریت خود این فدراسیون را به خوبی اداره می کنند. در گزارش های مالی دیدیم که همه چیز شفاف اعلام شد و این نشان از مدیریت و درایت مسئولان فدراسیون است. با توجه به شرایط موجود در این فدراسیون و نبود فضای تبلیغاتی در ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، هیات های استانی برای تامین منابع مالی خود با مشکلاتی مواجه هستند که فقط افراد دلسوز و توانمند می توانند در این فضا کار کنند و امروز می بینیم این اتفاق در هیات های استانی ما افتاده است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص ادامه داد: تخصیص امکانات در استان‌ها کار سختی نیست و باید مباحث حقوقی در این بخش از ورزش کشور به خوبی مدیریت شود تا حداقل بتوانیم در مراکز استان‌ها برای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا بستر مناسبی را فراهم کنیم. در مورد اخذ مالیات از هیئت‌های استانی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا نیز باید بگویم اگر اقدامی جهت اخذ مالیات از این مجموعه صورت بگیرد جای تاسف دارد چرا که باید با همدلی و حمایت از ورزش بیماران خاص به این مجموعه کمک کرد نه آنکه از فدراسیونی که درآمدزا هم نیست، مالیات بگیریم.

او ادامه داد: حضور در کلیه مسابقات این فدراسیون برای ورزشکاران رایگان است و تمامی هزینه‌ها بر عهده فدراسیون خواهد بود و این مجموعه هیچ درآمدی ندارد، با این شرایط و با تاکید بر وضعیت قهرمانان و ورزشکاران این فدراسیون باید با نگاه حمایتی از جامعه هدف حمایت کرد تا امید به زندگی در بین قهرمانان و ورزشکاران فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا قوت بگیرد.

در ادامه این نشست، روسای هیئت های استانی نقطه نظرات و موانع موجود را با سیدمحمد پولادگر در میان گذاشته و در خصوص راهکاری موجود بحث و تبادل نظر کردند.

در انتهای این مجمع نیز هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان به عنوان هیئت برتر حائز رتبه نخست شد، هیئت تهران در جایگاه دوم ایستاد و هیئت‌های اصفهان و زنجان نیز به صورت مشترک جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =

دکمه بازگشت به بالا