سربازان بوشهری متخصص فناوری دیجیتال شدند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در حال حاضر، دوره هایی با محوریت فناوری اطلاعات از جمله شبکه های کامپیوتری، تجارت الکترونیکی، امنیت شبکه، تعمیرات موبایل، برنامه نویسی برای آموزش سربازان نیروهای مسلح در استان بوشهر برگزار می شود که هدف آشنایی سربازان با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد فرصت های شغلی و کسب و کارهای مربوطه در استان است.

وی تصریح کرد: دوره های آموزشی برای سربازان یگان های نظامی از جمله سپاه امام صادق (ع)، فرماندهی انتظامی(ناجا)، مرزبانی، نیروی دریایی(نداجا)، نیروی هوایی( نهاجا) استان بوشهر برگزار شده است.

سملیان با اشاره به اهمیت انتخاب دوره‌ها جهت برگزاری افزود: دوره های برگزار شده، بر اساس درخواست یگان های نظامی بوده است و تا کنون ۱۸۶۰ سرباز در این دوره ها آموزش دیده اند.

وی اظهار کرد: به طور کلی چهار هدف اصلی برای طرح مهارت آموزی سربازان پیش ‌بینی شده که عبارتند از ارتقاء جذابیت دوران خدمت برای سربازان و خانواده ‌ها و اصلاح نگرش جامعه، افزایش نشاط و رضایت در دوره خدمت وظیفه عمومی، افزایش اثربخشی خدمت کارکنان وظیفه و تقویت بنیه دفاعی، و ارتقاء مهارت ‌های شغلی، کارورزی و آمادگی برای ورود به بازار کار است.

سملیان در پایان گفت: امید است با برگزاری دوره های مفید و متناسب با نیازهای بازار کار، گامی موثر جهت توانمند سازی سربازان و ورود آنها به بازار کار برداشته شود.

انتهای پیام/

نفرات برتر سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر اسکیت برد پسران کشور معرفی شدند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا