سفر به آینده در موزه ای ناشناخته!

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، امارات به تازگی از ساختمان بزرگ موزه آینده علم و فناوری این کشور رونمایی کرد. این ساختمان  بزرگ، ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و قرار است تا مرکزی علمی و فناورانه باشد. دبی تلاش دارد تا جایگاه خود در آینده زندگی بشر و تحولات علمی جهان پررنگ کند.

خلفان بلهول، مدیر عامل بنیاد آینده دبی می گوید:‌«برخلاف چیزی که در موزه‌ها معمول است و اشیای قدیمی‌تر‌، ارزشی بیشتری دارند، در موزه جدید شهر دبی هرچه اشیا به نمایش در آمده جدیدتر باشند از ارزش بیشتری برخوردار خواهند بود بنابراین سعی خواهیم کرد تا ایده‌هایی نو و جذابی در این موزه خلق شود، ابتکاراتی جدید که بر زندگی بشر اثر بگذارد و برآمده از رویاهایش باشد.»

هر طبقه از موزه به موضوع خاصی اختصاص دارد، از توسعه منابع ماورای جوی تا اکوسیستم ها و مهندسی زیستی و سلامت و رفاه با تاکید بر واقعیت مجازی و افزوده، داده‌های کلان، رباتیک و هوش مصنوعی. این موزه همچنین میزبان آزمایشگاههای نوآوری است که به بخش های مختلفی از جمله بهداشت، آموزش، شهرهای هوشمند، انرژی و حمل و نقل و همچنین آزمایش اختراعات جدید با مشارکت نهادهای تحقیقاتی و دانشگاهها اختصاص دارد.

سارا العامری، وزیر امور فن‌آوری پیشرفته امارات و رئیس آژانس فضایی امارات متحده عربی می گوید: «لنگر موزه آینده دبی، حضور مردم است که مهمترین عنصر برای نوآوری و توسعه است.»

واقعیت این است که آینده مملو از ناشناخته‌هایی است که امکان دارد که آنقدرها هم که فکر می کنیم دور نباشد. موزه آینده آنچه را که بشریت امیدوار است بطور جمعی و با ارزیابی مجدد ناشناخته ها و حرکت رو به جلو، تحقق دهد را به نمایش می گذارد.

دانشمندان ایرانی از نفت بدبو عطر می‌سازند؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/ 

 

خبرنگار: پریسا باقری 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا