افزایش شعب ملی تنظیم بازار گشت های تعزیرات/ پلمب واحدهای صنفی متخلف به مدت دو هفته

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به افزایش شعب ملی تنظیم بازار گشت‌های تعزیرات گفت: از هفته آینده واحدهای صنفی متخلف به مدت دو هفته پلمب خواهند شد.


«احمد اصانلو» رییس سازمان تعزیرات حکومتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تشدید مجازات‌ها گفت: مجوز این کار از سران قوا گرفته شده و دو الی سه هفته است که در حال انجام است. حضور رییس شعبه تعزیرات به همراه بازرسان در محل‌های احتمالی وقوع تخلف برای صدور حکم در محل است.


وی با اشاره به اختیار سازمان تعزیرات درباره پلمب‌ها ادامه داد: در این زمینه نیز برنامه ریزی صورت گرفته و از هفته آینده با شدت بیشتری اجرا می‌شود و واحدهای صنفی متخلف به مدت دو هفته با پلمب مواجه خواهند شد. 


رییس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: ما همچنان با بازرسان برای اینکه امورات تسهیل پیدا کند داریم، اما متمرکز بر رسیدگی‌هایمان شده‌ایم تا با شدت، سرعت و قاطعیت انجام شود در کنار این موضوع شعب ملی و گشت‌هایمان نیز برقرار هستند. 


اصانلو با اشاره به راه اندازی شعب ملی گشت‌های تعزیرات خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ۵ شعبه در حال فعالیت هستند و ما در حال برنامه ریزی هستیم که تعداد این شعب را به ۱۰ برسانیم. 


وی ادامه داد: ما براساس اینکه نوع کالا چه باشد و چه اهمیتی داشته باشد و تاثیر آن بر زندگی مردم، این موضوع را به شعب ملی ارجاع می‌دهیم. به طور مثال به موضوعاتی مانند شوینده ها، لبنیات و… که مورد استفاده مردم است، ورود می‌کنیم. 

امروز، پایان مهلت ثبت‌نام در آزمون دستیاری پزشکی
هم اکنون بخوانید


رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه گزارشات مردمی هم در این زمینه تاثیرگذار است، گفت: شعب ملی با اختیارات ملی براساس موضوعات مختلف که به آن‌ها ارجاع می‌شود ورود می‌کنند و بررسی می‌کنند که آیا ضوابط قیمت‌گذاری رعایت شده است یا خیر. اقدامات این شعب ملی یا منجر به اقدامات پیشگیرانه می‌شود یا منتهی به کشف تخلف می‌شود و محکومیت کارگاهها، واحدهای تولیدی و کارخانه‌های متخلف می‌شود. 


اصانلو همچنین درباره اصلاح قانون تعزیرات گفت: متن نهایی ما برای اصلاح قانون در سازمان تقریبا آماده شده و انشالله به مجلس و دولت ارائه می‌شود و فرآیند قانونی خود را طی خواهد کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا