نشست صالحی امیری با مسئولان فدراسیون کشتی مجارستان و سفیر ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک؛ رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و هیئت همراه در محل فدراسیون کشتی مجارستان با رئیس و مسئولان کشتی این کشور دیدار و سپس از آکادمی کشتی بازدید کردند.

در این دیدار صالحی امیری، نصرالله سجادی مشاور عالی و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک ‎و علی اکبر شیریان هماهنگ کننده روابط ورزشی ایران و مجارستان، نمث سلیزار، رئیس فدراسیون کشتی و معاون حزب حاکم مجارستان، پیتر باچا، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی و عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، راسلو شوله  مدیر آکادمی کشتی، تاماش لورینچ، قهرمان المپیک و مدیر ورزشی اکادمی کشتی، چابا هگروش، قهرمان المپیک و سفیر آکادمی کشتی و راسلو انچین، دبیرکل فدراسیون کشتی حضور داشتند. 

صالحی امیری در این دیدار با اشاره به توان بالای کشور مجارستان در برگزاری رویدادهای ورزشی اظهار داشت: ساختار آکادمی کشتی مجارستان مشابه ایران است و برای ما آشنایی با فرهنگ برجسته مجارستان و بازدید از آکادمی کشتی این کشور با این ظرفیت بالا افتخار آمیز است. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشتی، ورزش اول کشور ایران‌ است و ظرفیت آن بسیار بزرگ و برجسته است افزود: قطعا با مسئولین ورزش کشتی ایران در راستای تعاملات بیشتر با کشتی کشور مجارستان و تقویت هرچه بیشتر روابط، نشست و مذاکرات مهمی خواهیم داشت. 

رئیس کمیته ملی المپیک با تحسین کمپ تیم‌های ملی کشور مجارستان گفت: IOC  روی مجارستان با این امکانات حساب ویژه‌ای باز کرده است، دانشگاه تربیت بدنی این کشور نیز سطح بالایی از لحاظ علمی دارد و تعداد زیادی از مدیران و قهرمانان جوان ما در اینجا آموزش دیده‌اند. 

لیگ برتر پرتغال| برتری دور از انتظار یاران محبی، پورتو را در آستانه قهرمانی نیم‌فصل قرار داد
هم اکنون بخوانید

صالحی امیری ضمن دعوت از مسئولین ورزش کشتی کشور مجارستان برای حضور در تهران از ضرورت عقد تفاهنامه برای توسعه ورزش و کشتی دو‌کشور  در زمینه  تبادل مربی، کمپ تمرینی مشترک، تقویت ظرفیت آموزش  یاد کرد و افزود: جامعه ایران ذهنیت مثبت و خوبی به عنوان دوست نسبت به کشور مجارستان دارد و آمادگی همکاری مجدانه در زمینه‌های مختلف یاد شده را خواهیم داشت و سفارت کشورمان به نمایندگی از ما پیگیر خواهند بود. 

رئیس کشتی مجارستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی و‌ ابراز خوشحالی از حضور مسئولین ورزشی کشور ایران‌ در بوداپست اظهار داشت: ریشه ما و ایران به همدیگر شباهت دارد، در هر دو‌ کشور ورزش کشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و قهرمانان و هواداران خود را دارد. 

وی با تاکید بر اینکه  اگر موفق به کسب میزبانی در ۲۰۲۳ شویم روی ایران حساب ویژه‌ای برای همکاری جدی باز کرده ایم افزود: دوست داریم کشتی گیران ما مثل شما باشند، کشتی چهارمین فدراسیون برتر مجازستان است و محبوبیت  بالایی دارد و ورزشکاران ما با انگیزه بالا در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت می‌کنند. 

رئیس فدراسیون کشتی مجارستان با استقبال از توسعه روابط ورزشی دو‌ کشور گفت: با وزیر خارجه کشور مجارستان در خصوص تقویت ویژه روابط ورزشی و اولویت ورزش دو کشور صحبت داشته‌ام و امیدوارم هرچه زودتر همکاری‌های فی مابین آغاز شود . 

نمث سلیزار در خاتمه با تاکید بر ضرورت همکاری و کمک متقابل ایران برای  حفظ کشتی  ادامه داد: ما به حمایت فدراسیون کشتی ایران نیازمندیم. کشتی ورزش ملی ماست و حمایت  بسیاری می‌شود. 

رئیس کمیته ملی المپیک، روز گذشته با حضور در سفارت ایران در مجارستان و دیدار با سفیر کشورمان ابراز داشت: بدون تردید افزایش تعاملات ورزشی نقش بسزایی در توسعه مناسبات فرهنگی دو کشور دارد و دو کشور ایران و مجارستان همواره ارتباطات ورزشی خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

کارلوس کی‌روش وارد ایران شد + عکس
هم اکنون بخوانید

در ادامه حمیدرضا نافذ عارفیف سفیر ایران در مجارستان ضمن اشاره به همه گیری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در کلیه زمینه‌ها و به خصوص ورزش تاکید کرد: قطعا سفر صالحی به مجارستان می تواند زمینه ساز اتفاقات خوبی در ورزش دو کشور باشد ضمن آنکه سفارت هم هر آنچه در توان داشته باشد در همین راستا کمک می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا