برای دریافت وام های خُرد نیازی به دریافت وثیقه نیست

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: نشست امروز این کمیسیون با حضور رئیس بانک مرکزی در محل این بانک برگزار و گزارش آنها در خصوص وضعیت اقتصادی و درآمدهای ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ و پیش‌بینی آن در سال ۱۴۰۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نشست امروز این کمیسیون با حضور صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی در محل این بانک برگزار و گزارش آنها در خصوص وضعیت اقتصادی و درآمدهای ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ و پیش‌بینی آن در سال ۱۴۰۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: قائم مقام بانک مرکزی در این جلسه اعلام کرد، رشد نقدینگی را در سال ۱۴۰۱ متوقف کردیم و دولت از بانک مرکزی حتی حدود ۳ درصد نیز در سه ماهه سال جاری تنخواه دریافت نکرده است. برنامه پولی برای اولین بار در کشور نوشته شده و براساس آن عمل خواهد شد.


میرتاج‌الدینی تاکید کرد: گزارش بانک مرکزی در خصوص شاخص‌ها از جمله رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، نرخ تورم، رشد نقدینگی، تسهیلات پرداختی بانک ها و … در یکسال گذشته تا زمان اجرای یارانه‌ها و اصلاح اقتصادی، مثبت بود و رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۱ متوقف شده است.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: رئیس بانک مرکزی در این جلسه ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی لازم برای تسویه بخشی از بدهی دولت به بانک ها گفت؛ براساس ابلاغ یک بسته به بانک ها تلاش کردیم تا خدمات برای مردم تسهیل شود. در این بسته اعلام شده برای دریافت تسهیلات خُرد نیازی به دریافت وثیقه نیست و حتی اصراری بر ضامن هم نیست و از بانک‌ها خواسته شده امکان افتتاح حساب غیرحضوری برای مردم باید فراهم شود.

تعرفه خدمات پرستاری به ایستگاه آخر رسیده است
هم اکنون بخوانید


میرتاج‌الدینی بیان کرد: صالح‌آبادی همچنین در خصوص میزان پرداخت وام ازدواج گزارشی ارائه کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا