توافق ابوظبی و رباط برای گسترش همکاری‌های اقتصادی

امارات متحده عربی و مراکش توافق کردند که مشارکت اقتصادی و تجاری خود را گسترش دهند و در عین حال برای بهره برداری از مزیت‌های اقتصادی تلاش کنند.


به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ امارات متحده عربی و مراکش توافق کردند که مشارکت اقتصادی و تجاری خود را گسترش دهند و در عین حال برای بهره برداری از مزیت‌های اقتصادی تلاش کنند.


عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی گفت: زمینه‌های همکاری دو کشور اخیراً شاهد جهش‌های کیفی بوده و با توجه به دستورات رهبران دو کشور، در مسیر حرکت به سطوح شتاب بیشتری به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار دو کشور قرار گرفته‌اند. 


وی خاطرنشان کرد که کشورش در تلاش است تا از مزیت‌های اقتصادی منحصر به فردی که اقتصاد دو کشور از آن برخوردار است استفاده و چشم‌اندازی را برای مشارکت‌های استراتژیک جدید به‌ویژه در بخش‌های اقتصاد آینده باز کنند.




به گفته وزیر اماراتی، در میان این بخش‌ها می‌توان به «انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری، امنیت غذایی، فناوری کشاورزی و سایر بخش‌های مورد علاقه» اشاره کرد.


 دو طرف بر اهمیت تحریک جریان سرمایه‌گذاری‌های متقابل بین دو کشور، تقویت مبادلات تجاری و گسترش مشارکت اقتصادی در دوره آتی با بهره‌گیری از موافقت‌نامه‌های همکاری و تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین دو کشور توافق کردند. 


ارزش تجارت خارجی غیرنفتی بین دو کشور در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ تا ۴۴ درصد رشد و سال ۲۰۱۹ نیز ۲۰ درصد رشد داشته است.


از نظر سرمایه گذاری مستقیم، امارات با ارزش سرمایه گذاری حدود ۲۲ میلیارد درهم (۶ میلیارد دلار) تا پایان سپتامبر، دومین سرمایه گذار جهان پس از فرانسه در مراکش و اولین سرمایه گذار در جهان عرب است. 

دانلود سریال جیران قسمت بیست و چهارم 24 ( دانلود قسمت 24 جیران ) با لینک مستقیم و ترافیک نیم رایگان
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا