اقدام آژانس به سود مذاکرات جاری دیپلماتیک نخواهد بود/ کمیسیون عمران گزارش کارشناسی علل حادثه قطار مشهد- یزد را به نمایندگان ارایه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس را اقدامی خصمانه و غیرسازنده می‌دانیم که به معنای تاثیرپذیری مستقیم آژانس هسته‌ای از محافل صهیونیستی است.


به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز (۲۲ خرداد) مجلس، طی سخنانی گفت: در ابتدا درگذشت جمعی از هموطنان را در سانحۀ تلخ و ناگوار خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد از ریل، به ملت شریف ایران و خانواده‌های محترم بازماندگان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای درگذشتگان، رحمت و مغفرت و برای مصدومین و مجروحین این حادثه، شفای عاجل مسئلت دارم.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است، کمیسیون محترم عمران با بررسی دقیق علل و عوامل وقوع حادثه و قصور احتمالی، گزارش بررسی‌های کارشناسی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایندگان ملت ارائه کند.


وی در ادامه یادآور شد: همچنین وظیفه خود می‌دانم تشکر وافر و عمیق خود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را از برگزاری دیدار حضوری و صمیمانه با رهبر معظم انقلاب و نظر لطف و رهنمودهای حکیمانه ایشان اعلام کنم و مجددا تصریح می‌کنم که این حمایت‌ها، نه تنها سبب نادیده گرفتن نقاط ضعف و اشکالاتمان نمی‌شود، بلکه باور داریم که بار مسئولیت‌مان را در خدمت به مردم سنگین‌تر و عزم‌مان را برای تلاش بیشتر راسخ‌تر می‌کند.


قالیباف همچنین اظهار کرد: تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر عنوان مجلس انقلابی، «سرمایه بزرگ مسئولیت‌آور» برای مجلس یازدهم است و تبیین اصول انقلابی ماندن مجلس توسط ایشان، «منشور مجلس انقلابی» محسوب می‌شود. رهبر حکیم انقلاب در میانه جنگ‌های شناختی، که هدفش ناکارآمد نشان دادن مجلس یازدهم بعنوان یکی از ارکان مدیریتی کشور است، با اشاره به اقدامات ارزشمند اخیر، مدال افتخار “مجلس انقلابی بودن” را به این مجلس اعطا  فرمودند که سرمایه‌ای گران‌سنگ برای خدمت بهتر به مردم است.


رئیس قوه مقننه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پس از تثبیت این عنوان، در منشور مجلس انقلابی، اصول حاکم بر رفتار و عملکرد مجلس نمایندگان برای انقلابی ماندن را تبیین و نقشه راه دو سال پیش روی این مجلس را ترسیم کردند، گفت: ما نمایندگان مجلس یازدهم، شُکر نعمت این منشور راه‌گشا را عمل به اصول آن می‌دانیم و متعهد هستیم که تمام سعی و  تلاش فردی و جمعی خود را برای پایبندی به این اصول و اجرایی کردن توصیه‌ها، به کار ببندیم.

جلسه غیرعلنی مجلس به منظور بررسی گرانی‌های اخیر با حضور وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد
هم اکنون بخوانید


وی تصریح کرد: از همه مردم خصوصا جوانان مومن و انقلابی می‌خواهیم منشور مجلس انقلابی را شاخص اصلی برای سنجش عملکرد مجلس و نمایندگان خود قرار داده و با تذکرها و مطالبه‌های دلسوزانه و کارشناسانه به ما کمک کنند تا در ریل تعیین شده در این منشور باقی بمانیم و در حوزه اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به مردم بیش از پیش خدمت کنیم.


قالیباف در ادامه بیان کرد: همچنین لازم است به بیانات حکیمانه رهبر انقلاب در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) اشاره کنم. سنت هر ساله رهبر معظم انقلاب این بوده است که مکتب و خط امام را از زوایای مختلف برای مردم به‌ویژه جوانانی که امام را ندیده‌اند، تشریح کنند تا هم از ضرورت روزافزون شناخت دقیق ابعاد شخصیتی امام راحل غفلت نشود و هم سدی در برابر تحریف و تخریب مکتب امام ایجاد شود. معنویت، عقلانیت و عدالت سه ضلع اصلی این مکتب بوده که امام راحل با شناخت درست اسلام و آشنایی نزدیک با مردم، آن را پایه حرکت انقلابی خود قرار دادند.


وی افزود: امروز ملت ما با اقتدار به الگوی امام بزرگوار، قیام لِلّه را که از پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ آغاز کرده و برای تحققش هزینه داده است، در پرتوی راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب ادامه خواهد داد؛ ان شاء الله.


قالیباف یادآور شد: در همین راستا، وظیفه حتمی دیگر که به‌خصوص در مجلس فرصت و زمینه پرداختن به آن فراهم است، جلوگیری از بن‌بست‌نمایی نسبت به اوضاع کشور است که منجر به یأس مردم خواهد شد. ما در مکتب خمینی عظیم آموخته‌ایم که تنها یأس مشروع و مطلوب، مأیوس شدن از کمک ابرقدرت‌هاست؛ باید روی پای خودمان بایستیم تا به بن‌بست نرسیم. برای این کار، به هویت خودمان و ایمان این مردمِ رشید، تکیه داریم.


رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس را اقدامی خصمانه و غیرسازنده می‌دانیم که به معنای تاثیرپذیری مستقیم آژانس هسته‌ای از محافل صهیونیستی است. این اقدام همکاری‌های بسیار سازنده، داوطلبانه و سخاوتمندانه ایران با آژانس را نادیده گرفته و مسیری را گشوده است که تداوم آن حتما به سود مذاکرات جاری دیپلماتیک نخواهد بود؛ این اقدامات نشان‌ می‌دهد که طرف مقابل، در رسیدن به توافق خوبی که تحریم ها علیه ملت ایران رفع شود، جدی نیست.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه پروژه‌های حمل و نقل
هم اکنون بخوانید


قالیباف همچنین اظهار کرد: ما قاطعانه از اقدامات فنی و حقوقی اخیر سازمان انرژی اتمی در پاسخ به قطعنامه ظالمانه اخیر و رفتار غیرسازنده کشورهای بانی آن، حمایت کرده و ضمن استقبال از رای منفی دو‌ کشور روسیه و چین به این قطعنامه، تاکید می‌کنیم تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم و ایجاد رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی به گونه‌ای که منجر به گشایش در زندگی و شرایط معیشتی مردم بشود، مهم‌ترین و قوی‌ترین پاسخی است که می‌تواند و باید به دشمنان و بدخواهان ملت سرافراز ایران داده شود.


رئیس مجلس در ادامه از هیات رئیسه اجلاسیه دوم مجلس یازدهم تقدیر و تشکر کرد و گفت: از زحمات برادران عزیز خود آقایان محسن پیرهادی، روح الله متفکرآزاد و مجتبی یوسفی که سال گذشته در خدمتشان بودیم تشکر می‌کنم و عرض خداقوت دارم. همچنین عرض خیرمقدم به آقایان احمد امیرآبادی فراهانی، محمدرضا دشتی اردکانی و احمد نادری که در هیات رئیسه برای سال سوم حضور پیدا کردند، دارم.


قالیباف در ادامه گفت: در این ایام مطلع شدیم جناب آقای سیدمحمود دعایی نماینده محترم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به رحمت ایزدی پیوستند.این مصیبت وارده را به خانواده داغدار و معزز ایشان و همچنین مردم شریف حوزه انتخابیه و همه دوستان، عزیزان و فرهنگ‌دوستان تسلیت می‌گویم، انصافا جناب آقای دعایی از چهره‌های بااخلاص و انقلابی بودند و از پیش از انقلاب تا پایان حیات امام، در کنار امام (ره) بود و پس از آن نیز کنار مقام معظم رهبری چهره شناخته شده انقلابی و فرهنگی ما بودند.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مطلع شدیم جناب آقای رنجبر نماینده محترم مردم شریف صومعه‌سرا در دوره‌های اول، دوم، سوم و ششم به رحمت ایزدی پیوستند، این مصیبت را به خانواده داغدار ایشان و مردم شریف صومعه‌سرا تسلیت و تعزیت داریم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا